Carmen Brumă: 10 gustări sănătoase pentru gravide!

Eşti gravidă, deci simţi că îţi este foame mai des decât în mod normal, iar “poftele” pun stăpânire pe tine. Şi ca să nu iei în greutate mai mult decât ar trebui, Carmen Brumă îţi spune ce să mănânci când ţi-e foame, deşi tocmai ai mâncat!
Autor: Iulia Pocol
Carmen Brumă: 10 gustări sănătoase pentru gravide!

Sarcina este perioada cea mai fericită din viaţa unei femei, dar poate să aducă şi lucruri neplăcute sau, cel puţin, dificil de acceptat.

Unul dintre aceste lucruri este, pentru majoritatea femeilor, problema kilogramelor în plus.

Eşti gravidă, deci simţi că îţi este foame mai des decât în mod normal, iar “poftele” pun stăpânire pe tine.

Şi ca să nu iei în greutate mai mult decât ar trebui, Carmen Brumă îţi spune ce să mănânci când ţi-e foame, deşi tocmai ai mâncat!

“Din punctul meu de vedere, trimestrul 2 a fost cea mai bună perioadă a sarcinii mele. Am putut să mănânc, să dorm, iar energia mea a fost la cote maxime. Aceasta a fost şi perioada în care a fost cel mai greu să ţin kilogramele sub control, senzaţia de foame apărea deşi nu existau motive întemeiate. De aceea, sfatul meu este să încercaţi să respectaţi câteva reguli esenţiale de nutriţie şi să alegeţi mese hrănitoare, dar sănătoase, mese care să nu vă pună greutatea în mare pericol”, spune Carmen Brumă.

Iată 10 exemple de mâncăruri:

  • O salată mare din diverse frunze: rucola, salată verde, varză albă şi roşie, valeriană, spanac cu lamâie, ulei şi condimente după gust însoţită de 2-3 felii de pâine integrală (eventual prăjită).
     
  • Un pumn mare de nuci, alune, migdale crude plus un ceai verde.
     
  • 2 ouă fierte cu o roşie
     
  • 2 linguri de ricotta sau urdă amestecate cu 2 linguri de seminţe de dovleac crude
     
  • 2 morcovi cruzi tăiaţi felii subţiri şi stropiţi cu ulei de cănepă (măsline sau avocado) şi zeamă de lămâie.
     
  • 2 linguriţe seminţe de susan (alb sau negru), 2 linguriţe de seminţe de cânepă, 2 linguriţe seminţe de chia (toate se găsesc în magazinele naturiste sau supermarketuri) amestecate cu 2 linguriţe de miere.
     
  • Un ardei gras (de mărimea pumnului strâns) umplut cu hummus.
     
  • Iaurt (150-200gr) cu un castravete verde tăiat cubuleţe, sare, piper, busuioc şi coriandru.
     
  • Piept de pui fiert. E bine să fierbeţi mult, să-l tăiaţi fâşii, să-l puneţi într-o caserolă şi să-l păstraţi la frigider. Când vi se face foame scoateţi câteva bucăţi le stropiţi cu ulei de măsline, sare şi aveţi o gustare sănătoasă şi fără multe calorii.
     
  • 3 linguri de cous cous amestecat cu pătrunjel, ceapă verde, castraveţi, roşii, condimente, ulei după gust. Se prepară simplu şi rapid. Peste jumătate de cană de cous cous se adaugă apă clocotită (cât să acopere cantitatea), se acoperă şi se lasă până apa este absorbită. Se amestecă apoi cu puţin ulei, sare, condimente, roşii, castraveţi, ceapă. Cu trei linguri din această compoziţie veţi reuşi să vă potoliţi foamea pentru moment.

Sursa: „Jurnal de Gravidă”, Carmen Brumă

Cel mai nou articol Video: