Învaţă să faci un picnic reuşit: sănătos, delicios şi distractiv!

Am vacanţă o zi! Şi ce dacă doar o zi! Plec la picnic, în pădure, mă uit la firul ierbii şi aud sunetul naturii. Este cea mai bună formă de relaxare, spun psihologii. Dar pentru o zi de relaxare, aveţi nevoie şi de hrană. Iată mai jos cinci variante ca un picnic în mijlocul naturii să fie fabulos! Apropo, nu uitaţi să puneţi în coşuleţ şi… crema de protecţie solară.
Învaţă să faci un picnic reuşit: sănătos, delicios şi distractiv!

Am vacanţă o zi! Şi ce dacă doar o zi!

Plec la picnic, în pădure, mă uit la firul ierbii şi aud sunetul naturii. Este cea mai bună formă de relaxare, spun psihologii.

Dar pentru o zi de relaxare, aveţi nevoie şi de hrană. Iată mai jos cinci variante ca un picnic în mijlocul naturii să fie fabulos!

Apropo, nu uitaţi să puneţi în coşuleţ şi… crema de protecţie solară.

O maşină, un coş de picnic, haine lejere, crema pentru protecţie solară şi o cremă împotriva insectelor. Gata! Bucuraţi-vă de o zi liberă şi frumoasă! Coşul de picnic e un accesoriu important în toată această ecuaţie. Aveţi nevoie de o pătură de picnic, iar în interiorul coşului de tacâmuri, farfurii, o carafă de apă şi pahare.

Toate ingredientele pentru masă trebuie să se transporte uşor, în siguranţă. Şi cel mai important – să nu se topească în portbagaj. Vă prezentăm câteva variante bune pentru picnic, care nu dau bătăi de cap. În primul rând, într-o pungă de plastic puneţi toate fructele care vă plac, spălate, şi care nu se vor distruge la transport.

În al doilea rând, pâinea trebuie să fie feliată. Ştim că în filme vedeţi actori care la picnic beau şampanie sau vin. Dar ţineţi cont scopul acestei vizite. Vreţi relaxare în mijlocul naturii şi o masă nutritivă. Atunci de ce să beţi alcool? Alcoolul dizolvă sucurile gastrice şi digestia nu mai este perfectă. Dacă vreţi să fiţi măcar o zi în rezonanţă cu natura, savuraţi o apă minerală de calitate.

Acestea au un PH mai mare de 7,2 şi o cantitate scăzută de sare. Consumaţi apa din carafă, în pahare de sticlă. Paharele de plastic nu sugerează decât viteza în care munciţi şi trăiţi zilnic, deci nu sunt o idee chiar strălucită. O salată este mereu binevenită, indiferent de ceea ce veţi alege la picnic. Sunt recomandate variantele de frunze deja spălate, uscate şi vidate. Le găsiţi în orice supermarket. Iar pentru gust, luaţi în sticle mici ulei şi oţet sau puneţi în coş o lămâie proaspătă.

Şi acum să vedem ce mâncăm!

Un picnic trebuie să aibă o temă! Nu puneţi la întâmplare alimentele pe care le aveţi prin casă. Spre exemplu, vreţi să mâncaţi carne. Atunci luaţi specialităţi tradiţionale pentru început. Le combinaţi cu felii de castravete sau ardei, care pot fi uşor de transportat.

Pentru felul principal, carnea preparată deja la cuptor are toate şansele să vă ofere un picnic reuşit. O tăiaţi în felii groase la picnic şi o combinaţi cu frunze de salată. La orice tip de carne se potriveşte muştarul. Un borcănel de muştar e întotdeauna binevenit şi uşor de transportat. Iar substanţele active din muştar neutralizează eventualii compuşi toxici care rezultă în urma metabolizării acesteia.

Aşadar, dacă vreţi carne, combinaţi întotdeuna cu muştar şi salată. Nu cu pâine, mai ales când sunteţi în mijlocul naturii. Proteinele din carne şi glucidele din pâine se separă în stomac. Dar nu pot fi digerate. În urma digestiei rezultă produşi intermediari, extrem de toxici pentru colon.

După ce aţi luat o masă de carne, după mai bine de o oră, merge un bol mare cu toate fructele care vă plac.

Doar brânzeturi

A doua variantă de picnic se bazează pe brânzeturi. Luaţi toate brânzeturile care vă plac şi încercaţi şi specialităţi franţuzeşti. Acestea se combină cu frunze de salată, capere murate, măsline, roşii, castraveţi, ardei.

Dar combinaţia dintre brânzeturile fermentate şi pâinea integrală este neutră, deci permisă. Aşa că, dacă vă doriţi, luaţi şi lipii integrale. Le găsiţi uşor în supermarketuri sau pot fi cumpărate de la restaurantele care vând kebab. După brânzeturi merg tot fructele.

Viva Italia!

O a treia variantă de picnic e potrivită pentru cei care iubesc Italia. Acasă fierbeţi paste al-dente, apoi le puneţi într-un recipient închis. Abia când ajungeţi la picnic, le mixaţi în acest recipient cu ulei de măsline presat la rece. Apoi puneţi topping-urile preferate.

Gustul Italiei se reconstituie cu măsline, capere, ardei, busuioc, dovlecel, roşii. Vă mai trebuie puţin suc de roşii, pe care îl transportaţi tot în sticlă. Şi din pastele acelea anoste, fierte, puteţi să faceţi 4-5 combinaţii fabuloase. Şi care vă ţin de foame.

După ce vă plimbaţi puţin, mâncaţi câteva fructe şi iată un picnic perfect. Dacă faceţi şi mişcare prin pădure, nu vă îngraşă, chiar dacă aţi consumat preponderent carbohidraţi.

Şi cel mai bine ar fi să alegeţi paste integrale din gâu dur sau spelta. Acestea descarcă treptat zahăr şi vă hrănescu cu adevărat. Spre exemplu, grâul spelta este grâul biblic, cu cel mai mic conţinut de gluten şi cu ce mai mare cantitate de fibre. De aceea, şi preţul e mai mare.

Să fie fructe!

A treia variantă o reprezintă doar fructele. Dar faceţi combinaţii între fructe zemoase şi cele oleginoase. Luaţi nectarine, caise, vişine. Dar şi migdale, fistic, alune. Le mixaţi la picnic şi le combinaţi, ca să vă ţină de foame, cu felii expandate de cereale integrale.

Pentru vegani

A cincea variantă este pentru vegani. Aţi putea alege o supă de roţii cu busuoic, preparată la rece, pe care o transportaţi în borcane de sticlă. Ar putea urma o salată de conopidă crudă, mixată la blender cu oregano, cimbru, busuioc, cu ulei extravirgin şi puţină sare.

O salată de conopidă mixată în blender se pune pe felii deshidrate de ardei roşu. Iar o felie bună dintr-o prăjitură vegană conţine un blat din nuci pisate, mixate cu puţină miere, peste care urmează un strat de mere ‘’lipite’’ cu miere şi iar un strat de nuci pisate.

Totul se poate termina cu un ceai preparat la soare. Veganii nu beau nici băuturi peste 40 de grade Celsius, pe motiv că, după această temperatură, mor vitamine.

Când veniţi la picnic, puneţi un pahar din sticlă, plin cu apă, la soare. Şi adăugaţi un pliculeţ de ceai. Îl lăsaţi la soare până când terminaţi masa şi gata băutura!

Autor: Ioana Georgescu

Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică