Florentina Opriş: ce să mănânci ca să te fereşti de bolile grave

Cunoscuta prezentatoare TV, promotor al sportului şi stilului de viaţă sănătos, Florentina Opriş, dă câteva sfaturi despre cum poţi păstra starea de sănătate. Aplică sfaturile şi împărtăşteşte-le cu cei dragi.
Florentina Opriş: ce să mănânci ca să te fereşti de bolile grave

Cunoscuta prezentatoare TV, promotor al sportului şi stilului de viaţă sănătos, Florentina Opriş, dă câteva sfaturi despre cum poţi păstra starea de sănătate. Aplică sfaturile şi împărtăşteşte-le cu cei dragi.

 

Aproape nu trece lună în care să nu mai auzim de vreun cunoscut că s-a îmbolnăvit. Vârsta nu mai este un criteriu, oamenii din ce în mai tineri primesc diagnosticuri şocante. De ce se întâmplă asta? Greu de răspuns: uneori din cauza geneticii, alteori stilul de viaţă. Alteori amândouă. Să ne păstrăm însă optimismul, să ne bucurăm de fiecare clipă, să nu ignorăm semnele şi simptomele de boală pe care ni le oferă organismul, să facem analize de sânge regulat. Am selectat şi sfaturi de la Florentina Opriş, unul dintre cei mai aprigi promotori ai sănătăţii oferite şi în cartea “Sport, Diete şi vedete”.

Mănâncă cinci sau mai multe porţii de fructe şi legume proaspete pe zi, deoarece conţin agenţi puternici care încetinesc evoluţia unei boli copleşitoare. Studii indică faptul că antioxidanţii din fructe şi legume reduc cu 50% riscul de a dezvolta boli incurabile, precum cancerul, chiar şi la persoanele în vârstă.

Bea ceai, e plini de antioxidanţi. Dar ai grijă să-l prepari corect!

Consumă mai puţină carne roşie.

Prudenţă la alcool!

Mănâncă mai multă proteină de soia sau din făină sau lapte soia, tempeh (produs din boabe de soia fermentate), tofu şi cereala integrală înşăşi.

Ia vitamine şi minerale, cel puţin o pastilă de multivitamine şi minerale pe zi, pentru a ridica sistemul de apărare al celulelor măcar laun nivel minim.

Excesul de zahăr te poate îmbătrâni prematur şi chiar scurta viaţa.

Suplineşte nevoia de zahăr cu fructe.

Nu exagera cu sarea! Acesta poate determina ca tensiunea arterială să crească odată cu vârsta.

Dacă vrei să bei dintr-un izvor al sănătăţii şi tinereţii, alege ceaiul verde sau negru. Antioxidanţii din aceste tipuri de ceai promit amânarea îmbătrânirii, prelungirea duratei de viaţă şi ţinerea la distanţă a multor boli cornice, inclusive cancerul şi bolile de inimă. Deşi ceaiul verde asiatic conţine multe tipuri particulare de antioxidanţi, ceaiul negru, răspândit în ţările occidentale, pare să fie la fel de eficient în respingerea atacurilor radicalilor liberi asupra celulelor împiedicând îmbătrânirea.