Pătrunjelul poate stopa inflamaţiile din organism

Vă facem cunoştiinţă cu un prieten vechi, care chiar dacă nu bifează ideea de noutate îşi merită cu siguranţă numele de super – aliment: pătrunjelul
Pătrunjelul poate stopa inflamaţiile din organism

Poate eşti una dintre persoanele care apreciază mâncarea, atentă la fiecare element din alimentaţia ta. Sau poate mai degrabă eşti genul de persoană care se plimbă printre rafturile supermarketului sau prin pieţe în căutarea unui nou ingredient care să te suprindă şi să-ţi aducă mai multă energie.

Ei bine, vă facem cunoştiinţă cu un prieten vechi, care chiar dacă nu bifează ideea de noutate îşi merită cu siguranţă numele de super – aliment: pătrunjelul.

Ştii deja că pătrunjelul este foarte sănătos, dar te-ai gândit că ar putea aduce mai multă prospeţime aproape oricărui dintre mâncărurile tale favorite? Încearcă să adaugi o mână de pătrunjel supelor sau în smoothie-ul tău preferat. Te-ai decis să găteşti paste, o omletă sau orez? Transformă-le cu puţin pătrunjel tocat!

Pe lângă aroma de prospeţime şi gustul minunat, pătrunjelul este un sursă naturală de fitonutrienţi şi vitamine.

Pătrunjelul este un anti-inflamator natural şi luptă împotriva alergiilor

Noi studii sugerează că pătrunjelul, considerată de unii o simplă garnitură, este de fapt noul superstar al alimentaţiei sănătoase. Această plantă  este bogat în multe vitamine antioxidante, inclusiv vitamina A , beta-caroten, vitamina C , vitamin E, zeaxantina şi luteină (cu un rol esenţial în sănătatea ochilor). Dacă îţi petreci ziua lucrând la computer, aceşti nutrienţi sunt foarte importanţi, tocmai pentru că nenumărate studii au demonstrat potenţialul lor pentru a proteja ochii.

Este, de asemenea, bogat în fibre şi minerale, cum ar fi calciu, magneziu, potasiu şi zinc şi este o sursă bună de sodiu, vitamina K şi chiar proteine. Pătrunjelul conţine uleiuri volatile şi flavonoide, acestea fiind reconoscute pentru rolul lor în asigurarea unui nivel optim de sănătate.

Dar asta este doar începutul pentru că pătrunjelul conţine şi un flavonoid special pe numele de apigenină, un cunoscut anti-inflamator. Ma mi mult, un studio publicat în Global Journal of  Allergy, arată că apigenina are şi propietăţi antialergice

Într-un studiu realizat în 2014, cercetătorii de la Universitatea din Verona au subliniat limitele medicamentelor antialergice în contexul în care valul de alergii provocat de poluare şi alţi factori de risc au determinat cercetătorii să analizeze  potenţialul antialergic din substanţe naturale. Ulimele studii oferă dovezi care aduc în prim plan polifenolii din plante ca instrument cu un potenţial promităţor de a lupta împotriva alergiilor. Polifenolii precum flavoizii sunt cele mai atent studiate substaţe naturale cunoscute pentru propietăţile anti-inflamatorii şi antialergice.

Aşadar, consumul de pătrunjel activează un hormon care reglează metabolismul ţesutului adipos, denumit adiponectina. Hormonul are şi şi propietăţi antialergice.

Cum alegem pătrunjelul?

Pătrunjelul proaspăt, precum şi cel uscat este disponibil în toate pieţele pe tot parcursul anului. Ori de cate ori este posibil, alege frunzele proaspete, deoarece acestea au o aromă intensă şi mai multe vitamine vitale şi anti-oxidanţi.

Pătrunjelul proaspăt, ar trebui să fie păstrat în frigider într-o pungă  sau înfăşurat într-un prosop de hârtie uşor umed. Frunzele uscate pot fi păstrate pentru câteva luni dacă sunt depozitate într-un recipient de sticlă inchis etanş.

Precauţii şi contraindicaţii

Pătrunjelul este foarte bun pentru sistemul digestiv, în combaterea alergiilor, în special a celor de primăvară, precum şi pentru detoxifierea organismului sau prevenţia artritei. Pătrunjelul nu trebuie consumat în cantităţi mari.

Totuşi, pătrunjelul nu este indicat persoanelor cu inflamaţii ale rinichilor şi femeilor însărcinate, putând genera contracţii uterine. Uleiurile voltatile conţinute – apiol şi miristicina – stimulează contracţiile uterine.

Cel mai nou articol Video: