Exerciţiile fizice practicate regulat –antidotul pentru 5 boli mortale

Activităţile fizice practicate regulat ar putea reduce riscul a cinci dintre cele mai comune boli, potrivit unui nou studiu.
Exerciţiile fizice practicate regulat –antidotul pentru 5 boli mortale

Activităţile fizice practicate regulat ar putea reduce riscul a cinci dintre cele mai comune boli, potrivit unui nou studiu.

Cercetătorii de la Universitatea Washington din Seattle au analizat 174 de studii publicate în perioada 1980 – 2016 şi au arătat că persoanele care fac mişcare constant prezintă un risc mai scăzut de a face cancer de sân, cancer de colon, diabet, boli ale inimii sau atac cerebral vascular.

Cercetătorii au folosit formula denumită minutele MET pentru a estima nivelul de activitate fizică necesar pentru a asigura beneficii semnificative pentru sănătate. Minutele MET măsoară câtă energie arde organismul în timpul activităţii fizice.

Rezultatele finale au arătat că 3000 – 4000 de minute MET pe săptămână aduc cele mai mari beneficii. Ce înseamnă asta mai exact pentru omul obişnuit? Ei bine, o persoană poate obţtine 3000 de minute MET dacă face din mişcare o parte esenţială a rutinei zilnice.Toate aceste activităţi zilnice acoperă necesarul săptămânal de 3000 de minute MET.

  • 10 minute de urcat trepte
  • 15 minute de dat cu aspiratorul,
  • 20 de minute de grădinărit,
  • 20 de minute de alergat
  • 25 de minute de mers pe jos sau cu bicicleta 

„Pe măsură ce populaţia îmbătrâneşte şi numărul deceselor provocate de boli cardio-vasculare sau diabet este în continuă creştere, trebuie acordată o mai mare atenţie şi mai multe intervenţii pentru a promova activitatea fizică în rândul populaţiei”, atrage atenţia autorul principal al studiului, Hmwe Hyu, profesor la Universitatea Washington din Seattle.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă cel puţin 600 de minute MET pe săptămână, multe prea puţin comparativ cu noile cercetări. 600 de minute MET înseamnă 150 de minute de plimbare sau 75 de minute de alergare, pe săptămână.

„Oamenii trebuie să înţeleagă că nivelul activităţii fizice necesare pentru a beneficia de efecte concrete asupra sănătăşţii ar trebui să fie de câteva ori mai mari de cât nivelul minim redomandat de OMS”, au concluzionat autorii studiului publicat în BMJ luna aceasta.