Cum putem să ţinem diabetul la distanţă

Diabetul apare atunci când pancreasul nu mai produce cantitatea necesară de insulină, un hormon care reglează nivelul de glocoză din sânge.
Cum putem să ţinem diabetul la distanţă

Diabetul apare atunci când pancreasul nu mai produce cantitatea necesară de insulină, un hormon care reglează nivelul de glocoză din sânge. Medicul Anda Avramescu spune pentru Gândul care este modul de viaţă pe care îl putem adopta pentru a tine la distanţă această boală.

„Pentru prevenţia diabetului zaharat de tip 2, este importantă scăderea grăsimii viscerale (cea de pe organele abdominale), întrucât acest tip de grăsime se asociază cu o rezistenţă crescută la insulină. Pentru aceasta este necesară nu numai limitarea carbohidraţilor la persoanele sedentare, dar şi a totalului de grăsimi care duc la anumite persoane la o adipozitate predominant abdominală.

Dieta mediteraneană este recomandată pentru scăderea riscului cardiometabolic, ceea ce înseamnă consumul de peşte, ulei de măsline, avocado, legume, fructe, nuci, leguminoase şi paste integrale, şi mai puţin de carne roşie, branză grasă şi zahăr”, spune pentru Gândul medicul Andra Avramescu de la clinica Regina Maria.

Fibrele conţinute în fructe, legume crude, dar şi cele din paste integrale ajută la scăderea indicelui glicemic, “adică la reducerea absorbţiei de carbohidraţi, implicit a stimulării de insulină. Se vor prefera deci alimentele bogate în fibre, gătite sănătos (astfel încât să nu îşi piardă fibrele) împreună cu grăsimi sănatoase (din peşte, ulei de măsline, avocado, seminţe)”, subliniază medicul Anda Avramescu.

Cel mai nou articol Video: