Scapă de indigestie în mod natural!

Bunicii noştrii îşi calmau durerile de stomac cu unele dintre următoarele remedii şi, dacă eşti norocos, s-ar putea să-ţi fie de folos şi ţie. Cu toate acestea, indiferent de remediul pe care îl alegi, va trebui să priveşti atent şi critic lucrurile pe care le mănânci – la cât de des şi cât de mult mănânci. Ai grijă şi cu ce te îmbraci, deoarece hainele prea strâmte, exercită presiune în zona abdominală, cauzând dureri şi mai mari.
Scapă de indigestie în mod natural!

Bunicii noştrii îşi calmau durerile de stomac cu unele dintre următoarele remedii şi, dacă eşti norocos, s-ar putea să-ţi fie de folos şi ţie.

Cu toate acestea, indiferent de remediul pe care îl alegi, va trebui să priveşti atent şi critic lucrurile pe care le mănânci – la cât de des şi cât de mult mănânci. Ai grijă şi cu ce te îmbraci, deoarece hainele prea strâmte, exercită presiune în zona abdominală, cauzând dureri şi mai mari.

Bine împământenite în tradiţie

  • Ghimbirul este folosit de foarte mult timp ca remediu pentru calmarea stomacului şi ameliorarea stării de greaţă. Nimeni nu ştie exact cum acţionează, dar s-a demonstrat că această plantă îmbunătăţeşte digestia şi are proprietăţi antispastice, care o fac un remediu folositor pentru crampele gastrice.
    Ghimbirul poate fi administrat cu uşurinţă sub formă de capsule: ia două capsule de 250 mg după masă. Sau, după masă, mănâncă câteva bucăţele de rădăcină candel de ghimbir sau bea o cană de ceai de ghimbir. Pentru a prepara ceaiul, amestecă o linguriţă de ghimbir proaspăt ras, într-o cană cu apă fiartă şi lasă-l la infuzat timp de 10 minute înainte să-l strecori.
  • Muşeţelul este un vechi tratament pentru indigestie. Planta este administrată cel mai bine sub formă de ceai calmant. Bea trei căni de ceai de muşeţel pe zi, înainte de masă.

Resurse masticabile

  • Mestecă şi apoi înghite o linguriţă de fenicul sau chimen, atunci când ai indigestie (sau după ce ai mâncat o masă foarte copioasă sau foarte picantă, care s-ar putea să-ţi provoace indigestie mai târziu). Aceste seminţe conţin ingrediente care calmează spasmele intestinale, ameliorează greaţa şi ajută la controlarea flatulenţei. Din acest motiv, unele restaurante indiene oferă clienţilor farfurii cu seminţe de chimen.
  • Grecii antici se bazau pe lemnul dulce pentru calmarea durerilor abdominale, iar cercetările au arătat că această plantă are numeroase beneficii. Rădăcina este folosită pentru tratarea unei game variate de afecţiuni, de la probleme menstruale, la infecţii respiratorii. O altă formă a sa, cunoscută ca DGL (lemn dulce deglicirinizat), are un efect benefic asupra intestinelor, calmând durerile de stomac şi indigestia, prin acoperirea mucoasei esofagului şi stomacului.

Soluţia cu bicarbonat de sodiu

  • Amestecă o linguriţă de bicarbonat de sodiu într-un pahar de apă şi bea-l. Această soluţie neutralizează acizii gastrici şi ajută la calmarea flatulenţei. Câteodată, bicarbonatul poate produce gaze în stomac, aşa că unii specialişti sugerează adăugarea câtorva picături de lămâie, pentru ca gazul să se elimine înainte de a se acumula în stomac.

Oţetul de mere – soluţia acră

  • Încearcă să bei o linguriţă de oţet de mere, amestecat cu jumătate de pahar de apă, în special după o masă copioasă. Te va ajuta să digeri mâncarea dacă nu ai destul acid gastric în stomac. Adaugă puţină miere, dacă doreşti să mai atenuezi gustul.

Mănâncă încet, termină devreme

  • Mănâncă încet şi liniştit. Dacă înghiţi bucăţi mari, pe lângă bolusurile mari care ajung în tractul digestiv, mai introduci şi mult aer, care contribuie la balonare şi flatulenţă. Mai mult, atunci când mănânci prea repede, mâncare nu este acoperită complet cu salivă, acest lucru afectând procesul digestiei.
  • Mănâncă ultima masă principală a zilei cu cel puţin trei ore înainte de ora de culcare. Sistemul digestiv funcţionează cel mai bine atunci când eşti treaz, în picioare, nu în timp ce dormi.