Află motivele pentru care nu trebuie să-ţi lipsească fierul în sarcină

Atât femeile însărcinate cât şi cele care îşi doresc să devină mămici în viitorul apropiat sunt sfătuite să îşi administreze doze crescute de acid folic, însă nimeni nu ia în considerare că şi fierul, mineral cu importante funcţii în organism, are o mare influenţă asupra stării de sănătate a fătului.
Autor: Paula Rotaru
Află motivele pentru care nu trebuie să-ţi lipsească fierul în sarcină

Atât femeile însărcinate cât şi cele care îşi doresc să devină mămici în viitorul apropiat sunt sfătuite să îşi administreze doze crescute de acid folic, însă nimeni nu ia în considerare că şi fierul, mineral cu importante funcţii în organism, are o mare influenţă asupra stării de sănătate a fătului.

Iată 5 argumente pentru ca fierul să facă parte din dieta unei femei:

 

1. Previne anemia – carenţa de fier este o tulburare de nutriţie la nivel global, iar potrivit statisticilor, peste 32 de milioane de femei din lume nu au un aport suficient de fier.

Anemia este afecţiunea care se poate instala în caz de carenţă de fier, iar această afecţiune pune în pericol atât viaţa gravidei, cât şi a fătului, deoarece creşte riscul de naştere prematură şi malformaţii congenitale.

2. Previne problemele motorii, îmbunătăţeşte funcţia cognitivă şi întăreşte sistemul imunitar

3. Joacă un rol important în prevenirea obezităţii infantile – e demonstrat ştiinţific faptul că femeile care nu au un aport corespunzător de fier în timpul sarcinii vor da naştere unor copii predipuşi la probleme de greutate

4. Are un impact puternic asupra dezvoltării cerebrale a fătului

5. Scade riscul de pierdere a auzului bebeluşului. Studiile pe animale de laborator arată că deficienţa de fier în sarcină poate duce la întârzieri în dezvoltarea sistemului nervos auditiv, cu urmări deosebit de grave în deprinderea limbajului în copilărie.

Necesarul de fier în timpul sarcinii se ridică la aproximativ 1.000 miligrame, în ultimul trimestru gravida având nevoie de 6-7 miligrame zilnic, de aproape 10 ori mai mult decât la începutul sarcinii.

Fierul poate fi obţinut printr-o alimentaţie corespunzătoare (carne de vită, ficat de pasăre, ouă, stridii, scoici, năut, fasole, linte, broccoli, curmale uscate, caise uscate, spanac, cereale integrale) în special în primele luni de sarcină, însă în ultimul trimestru trebuie administrate şi suplimente sub formă de gluconat, dulfat sau fumarat de fier deoarece cantitatea necesară de fier nu poate fi acoperită doar printr-o dietă echilibrată.

Cel mai nou articol Video: