Rutina de dimineaţă a copilului

Pregătirea şi trimiterea la şcoală/grădiniţă a copilului poate fi mult mai plăcută dacă stabiliţi o rutină. Căutarea în grabă a vreunui caiet, pantof sau a ghiozdanului este neplăcută şi pentru părinte şi pentru copil. Specialiştii recomandă să îţi înveţi copilul tehnici de organizare care să îl ajute să plece de acasă spre şcoală/grădiniţă, la timp. Tehnici ce îi vor fi de folos şi în viitor.
Rutina de dimineaţă a copilului
Pregătirea şi trimiterea la şcoală/grădiniţă a copilului poate fi mult mai plăcută dacă stabiliţi o rutină.
 
Căutarea în grabă a vreunui caiet, pantof sau a ghiozdanului este neplăcută şi pentru părinte şi pentru copil.
 
Specialiştii recomandă să îţi înveţi copilul tehnici de organizare care să îl ajute să plece de acasă spre şcoală/grădiniţă, la timp. Tehnici ce îi vor fi de folos şi în viitor.
 
 
 

Rutina preşcolarului
 
Cea mai mare problemă cu preşcolarii este să reuşească să se îmbrace singuri în timp util. Şi pentru că nu reuşesc să îşi determine copiii să facă acest lucru, pentru a nu întârzia, părinţii îşi îmbracă ei copiii. Atunci când copiii se mişcă încet parcă în mod intenţionat nu fac altceva decât să “îşi oblige părinţii” să îi îmbrace.
 
Specialiştii recomandă să staţi de vorbă cu copilul, să i se explice că nu va mai fi tratat ca un bebeluş şi că trebuie să se îmbrace singur. Li se explică ora la care ar trebui să ieşiţi din casă şi I se va spune că oricare ar fi stadiul în care e îmbrăcat, aşa va pleca spre grădiniţă.
 
Aveţi grijă să anunţaţi educatoarea că sunteţi în acest proces de învăţare şi fiţi pregătiţi să ignoraţi plânsetele, strigătele şi văicărelile. Specialiştii spun că niciun copil n-a plecat decât de maximum 3 ori semi îmbrăcat până la grădinita. De obicei, după ce ajunge jumătate îmbrăcat, pentru că I se face ruşine, a doua oară va face tot posibilul să fie gata la timp. (Cu siguranţă puteţi încerca această metodă într-un anotimp care să vă permită să scoateţi copilul jumătate îmbrăcat afară). 
 
Rutina şcolarului
 
Staţi de vorbă cu copilul înainte de prima zi de şcoală şi stabiliţi câteva reguli de dimineaţă, înainte de şcoală. Este important să implicaţi copilul în stabilirea regulilor. Aşa îi veţi arăta că sugestiile lui sunt apreciate şi veţi evita şi o luptă de putere, din moment ce copilul are posibilitatea să îşi spună punctul de vedere cu privire la propriul program.
Stabiliţi unde va fi locul ghiozdanului, a gecii şi a pachetului cu mâncare. Îi puteţi spune că alegerea hainelor de seara îl va scuti dimineaţa de un efort suplimentar.
 
Discutaţi cu copilul şi aflaţi de cât timp are nevoie să se pregătească dimineaţa (spălat, îmbrăcat, mâncat) şi, în funcţie de răspunsul lui, stabiliţi ora la care trebuie să se trezească.
 
La sfărşitul discuţiei, spuneţi-i copilului că după prima săptămână de şcoală vreţi să aveţi o nouă discuţie în care să vă spună ce părere are despre programul stabilit împreună. Lăsând copilul să îşi stabilească rutina de dimineaţă îi arătaţi că aveţi încredere în el, în cum gândeşte şi în abilitatea lui de a-şi programa timpul cu înţelepciune.