Zucchini: 5 motive să nu lipsească din dietă

Dacă vrei să ai o dietă echilibrată și plină de nutrienți și vitamine, nu ezita să integrezi în meniul și rețetele tale zucchini.
21.09.2021
Zucchini: 5 motive să nu lipsească din dietă
Foto: pexels

Dacă vrei să ai o dietă echilibrată și plină de nutrienți și vitamine, nu ezita să integrezi în meniul și rețetele tale zucchini. Această legumă conține nutrienți esențiali, antioxidanți și numeroase fibre prietenoase cu tractul gastrointestinal. De asemenea, este un ingredient versatil și oferă preparatelor o aromă delicată care se potrivește perfect atât cu un antre, cât și cu un desert.

Zucchini: valori nutriționale

Atât coaja, cât și pulpa oferă nutrienți precum fibre, ideale pentru digestie, calciu, perfect pentru oase, magneziu, esențial pentru dispoziție și potasiu pentru musculatură. De asemenea, reamintim conținutul de antioxidanți, inclusiv vitamina C și polifenoli. Chiar și semințele sunt bogate în fibre, vitamina A și vitamina C. Aproximativ 113g de zucchini conțin:

  • 19 calorii
  • 1 gram proteine
  • 4 grame carbohidrați
  • 1 gram fibre
  • 3 grame zahăr

Beneficii pentru sănătate

Reduc riscul de boli cronice

Aceste legume conțin antioxidanți, beta-caroten, luteină și zeaxantină, cunoscuți pentru pigmentul pe care-l oferă legumelor roșii, portocalii și galbene. Antioxidanții sunt ideali pentru combaterea radicalilor liberi, iar o dietă bogată în antioxidanți te ajută să stai departe de stresul oxidativ și bolile pe care le poate provoca.

Sprijină sănătatea digestivă

Zucchini este o sursă de fibre atât solubile, cât și insolubile. Fibele solubile acționează ca prebiotice, adică hrănesc bacteriile bune din tractul gastrointestinal. Astfel funcțiile digestive rămân sănătoase și nutrienții sunt absorbiți.

Zucchini reglează glicemia

Fibrele pe care aceste legume le conțin mențin la un nivel normal glicemia, un aspect esențial în special când vorbim de riscul de diabet de tip 2, când organismul nu poate absorbi fibrele și acestea rămân intacte în tractul gastrointestinal ajutând la încetinirea absorbției de zahăr.

Ține sub control colesterolul

Încă o dată, fibrele au un rol esențial, deoarece încurajează un nivel sănătos al colesteroluli. Astfel, chiar și inima este protejată având în vedere că un colesterol LDL crescut poate reprezenta un risc mărit de boli cardiovasculare, scrie CDC.

Este bun pentru vedere

Zucchini conține numeroase vitamine A, un nutrient important pentru vedere, mai ales odată cu înaintarea în vârstă. Mai mult, vitamina A reduce riscul de ochi uscați și orbire.

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

De ce e bine să înveți să gătești?
De ce e bine să înveți să gătești?
Cel mai nou articol Video:
Dr. Diana Ionescu: laserul în parodontoză și alte afecțiuni stomatologice