TOP 8 alimente pe care să le consumi cât mai rar!

Cine nu adoră mâncărurile de tip „fast-food”, deserturile şi băuturile dulci? Cu toţii suntem tentaţi să „gustăm” din când în când un aliment „interzis”, atât din punct de vedere al siluetei, cât şi din punct de vedere al sănătăţii.
TOP 8 alimente pe care să le consumi cât mai rar!

Cine nu adoră mâncărurile de tip „fast-food”, deserturile şi băuturile dulci? Cu toţii suntem tentaţi să „gustăm” din când în când un aliment „interzis”, atât din punct de vedere al siluetei, cât şi din punct de vedere al sănătăţii.

Dar ce ne facem atunci când observăm că micile gustări duc la probleme mai grave, la dereglări ale organismului, la acumularea kilogramelor în plus şi conduc la o stare generală proastă?

Ei bine, le evităm! Sau, cel puţin, încercăm! Iată care sunt TOP 8 alimente pe care ar trebui să le consumi doar ocazional!

Gogoşile

Gustul uimitor al gogoşilor nu vine fără un cost enorm pentru organism. Aceste „delicatese” delicioase sunt bogate în calorii, grăsimi şi carbohidraţi, iar faptul că „rezistă cu stoicism” chiar şi o săptămână fără să îşi piardă textura pufoasă şi aroma puternică este un semn mai mult decât evident al faptului că sunt pline de conservanţi. Rezultatul? Creşterea rapidă a greutăţii şi deteriorarea funcţiei digestive a organismului tău!

Covrigii

Sunt calzi, pufoşi, delicioşi şi au un indice glicemic ridicat care creşte nivelul de insulină şi provoacă inflamaţii în organism! Prin urmare, accelerează îmbătrânirea, agravează acneea şi poate provoca afecţiuni ale sistemului digestiv într-un timp foarte scurt. În plus, cantitatea ridicată de carbohidraţi pe care o conţine va duce la acumularea kilogramelor în plus cât ai zice… „mai vreau unul”!

Cerealele cu mult zahăr

Vrei o modalitate sigură de a-ţi afecta organismul, atât în interior cât şi la exterior? Cantitatea imensă de zahăr şi gluten pe care o conţin diferitele tipuri de cereale este soluţia ideală! În afară de fulgii de cereale integrale simpli, majoritatea cerealelor pe care le găseşti pe rafturile magazinelor cresc riscul de inflamare a ţesuturilor din organism, de deteriorare a mucoasei stomacului. Ca să nu mai spun că te pot îngrăşa foarte repede mai ales dacă mănânci zilnic cantităţi foarte mari!

Chipsuri, snacksuri

Cele mai multe chips-uri sunt prăjite în grăsimi trans, care pot creşte nivelul de colesterol şi riscul de boli coronariene. Grăsimile trans sunt create prin adăugarea de hidrogen uleiurilor vegetale, printr-un proces numit „hidrogenare”, proces care împiedică uleiul să se strice. Utilizarea grăsimilor trans în fabricarea de produse alimentare face ca alimentele să rămână „proaspete” pentru mai mult timp şi să aibă un termen de valabilitate mai îndelungat. Nu mai trebuie să spun ce poate să-i facă o pungă de chips-uri organismului tău, nu?

Cartofii prăjiţi

La fel ca şi în cazul chips-urilor, cartofii prăjiţi sunt de cele mai multe ori, dacă nu întotdeauna, gătiţi cu ajutorul uleiurilor şi grăsimilor trans. Cartofii au, prin definiţie, un indice glicemic ridicat, care duce la creşterea nivelului de insulină, fiind dăunători sănătăţii organismului. Cartofii prăjiţi, la fel ca şi chips-urile, conţin acrilamidă, un cunoscut cancerigen, care se formează atunci când produsele alimentare sunt coapte sau prăjite la temperaturi ridicate, una dintre cele mai cunoscute cauze ale cancerului.

Hamburgerii

Conform estimărilor făcute de specialişti, carnea utilizată pentru a face burgeri este „reală” în medie de 2-14%, restul ingredientelor fiind apă, oase, cartilagii şi alte „umpluturi” pe care organismul nostru nu ar trebui să le primească vreodată. Burgerii comerciali sunt, de asemenea, extrem de bogaţi în grăsimi saturate, grăsimi trans şi conservanţi meniţi să provoace „dependenţă” şi cunoscuţi ca fiind cauza mai multor boli intestinale.

Popcornul la microunde

Floricelele gătite instant la cuptorul cu microunde conţin numeroase substanţe cancerigene şi radicali liberi. Pentru a fi mai rezistenţe la „gătit”, boabele de porumb sunt procesate cu diferite substanţe nocive, care le transformă într-un aliment care poate să provoace cancer, boli tiroodiene şi ADHD, printre altele.

Margarina

Comercializată ca fiind „lipsită de colesterol” şi „o alternativă sănătoasă a untului”, margarina rămâne totuşi sursa supremă de grăsimi trans, care ridică de fapt colesterolul şi deteriorează pereţii vaselor de sânge. Pentru a te asigura că nu o consumi nici măcar din greşeală, citeşte atent etichetele produselor alimentare pe care le cumperi şi asigură-te că ele conţin omega-3 şi unt în loc de margarină.

Iulia Pocol
Iulia Pocol

De mai bine de o săptămână, scriu şi rescriu acest text. Am înţeles că trebuie să pară profesionist, dar să nu vă sperie.

Sincer, la 20 de ani, nu aş putea spune că experienţa mă recomandă şi nici că sănătatea era interesul meu principal.

Totuşi, nu pot să nu ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Natalia Pavalachi Pittet, sexolog: Cum discutăm cu copiii și adolescenții despre sex