Tipuri de brânză pe care să le consumi dacă ai colesterolul mărit

Multe tipuri de brânză sunt bogate în grăsimi saturate și sodiu. Iată ce tipuri de brânză să consumi dacă ai colesterolul mare.
22.01.2023

Știm deja că orice mâncăm trebuie consumat cu moderație, iar asta se aplică în cazul tuturor alimentelor, inclusiv când vorbim de brânză. Multe tipuri de brânză sunt bogate în grăsimi saturate și sodiu, iar dacă ai colesterolul mare nu este tocmai indicat. Iată ce tipuri de brânză să consumi dacă ai colesterolul mare.

Mozzarella

Brânza este excelentă în dietă pentru că ea conține proteină, care ne ajută să construim masă musculară, dar și calciu și vitamina D care ajută la menținerea sănătății oaselor. Brânza mozzarella este redusă în grăsimi saturate, având doar 3g. În plus, mozzarella conține doar 15mg de colesterol, un nivel redus comparativ cu alte tipuri de brânză.

Brânză cottage

Brânza cottage este o alegere excelentă pentru sănătatea cardiovasculară, iar asta pentru că este bogată în proteine și redusă în grăsimi. În felul acesta beneficiezi și de culturile vii și active esențiale microbiomului tractului gastrointestinal.

Brânza feta

Brânza feta conține 25mg de colesterol și este un tip de brânză slab în grăsimi saturate, având doar 3g. Este un tip de brânză excelent pentru numeroase preparate, de la paste, până la salate.

Ricotta

Un alt tip de brânză ideal pentru pacienții cu colesterol crescut este brânza ricotta, care conține doar 19mg de colesterol și 3.5g de grăsime saturată. Cu ajutorul acesteia este foarte ușor să-ți iei aportul de proteine necesar și să reduci grăsimile totale și cele saturate.

Urmărește CSID.ro pe Google News