Reţete pentru dieta Paleo: mic dejun, prânz şi cină

Dacă te numeri printre iubitorii dietei Paleo, iată câteva idei de reţete, dar şi un meniu pentru o săptămână să-ţi potolească foamea.
Reţete pentru dieta Paleo: mic dejun, prânz şi cină
FOTO: profimediaimages.ro / Reţete pentru dieta Paleo: mic dejun, prânz şi cină

Dieta Paleo este un plan alimentar despre care multe persoane care l-au urmat susţin că ajută la scăderea în greutate, dar şi la reducerea riscurilor apariţiei afecţiunilor de sănătate. În general, dieta gravitează în jurul consumului de alimente disponibile în era Paleolitică, planul alimentar fiind cunoscut şi sub numele de dieta din epoca de piatră.

În urmă cu 10.000 de ani, înainte de dezvoltarea agriculturii moderne, oamenii consumau alimente pe care le vânau sau culegeau precum peşte, carne slabă, fructe, legume, nuci şi seminţe. Mai târziu, au apărut alimentele procesate, despre care se afirmă că reprezintă un risc de dezvoltare a anumitor afecţiuni ca boli de inimă, obezitate şi diabet.

Dieta Paleo: meniu pentru o săptămână

Luni

  • Mic dejun: ouă şi legume la tigaie cu ulei de cocos şi un fruct
  • Prânz: salată cu piept de pui, ulei de măsline şi un pumn de nuci
  • Cină: burger (fără chiflă) prăjit în unt cu legume şi salsa

Marţi

  • Mic dejun: ouă cu bacon şi un fruct
  • Prânz: burger rămas din ziua anterioară
  • Cină: somon tras în unt cu legume

Miercuri

  • Mic dejun: carne de vită cu legume
  • Prânz: sandwich cu frunze de salată, vită şi legume proaspete
  • Cină: chifteluţe cu legume şi afine

Joi

  • Mic dejun: ouă şi un fruct
  • Prânz: resturi de la cină
  • Cină: carne de porc cu legume

Vineri

  • Mic dejun: ouă cu legume prăjite în ulei de cocos
  • Prânz: salată cu piept de pui şi ulei de măsline. Un pumn de nuci
  • Cină: friptură cu legume şi cartofi dulci

Sâmbătă

  • Mic dejun: bacon cu ouă şi un fruct
  • Prânz: resturile de friptură
  • Cină: somon la cuptor cu legume şi avocado

Duminică

  • Mic dejun: somonul din seara anterioară
  • Prânz: sandwich cu frunze de salată, carne şi legume proaspete
  • Cină: aripioare de pui cu legume şi salsa.

Dieta Paleo: reţete gata în mai puţin de 10 minute

1. Ouă cu legume

Ingrediente:

  • ulei de cocos
  • mix de legume congelate
  • ouă
  • condimente

Mod de preparare: Într-o tigaie adaugă uleiul de cocos şi lasă-l la încins, apoi adaugă legumele şi lasă-le la gătit, iar spre final adaugă 3-4 ouă.

2. Burger fără chiflă

Ingrediente:

  • burgeri
  • unt
  • caşcaval
  • condimente
  • sos salsa

Mod de preparare: Se pune untul în tavă, se lasă la încins, apoi se adaugă burgerii condimentaţi pe ambele părţi. Înainte să fie luaţi din tigaie se adaugă caşcavalul. Se pun pe o farfurie, apoi se adaugă sos salsa şi se serveşte cu legume.

3. Aripioare de pui la cuptor

Ingrediente:

  • aripioare de pui
  • condimente

Mod de preparare: Condimentează aripioarele de pui şi lasă-le la cuptor timp de 40 de minute la temperatura de 200-220°C. Se servesc alături de legume şi salsa.