Postul intermitent: cum să-l ții corect? Ce neajunsuri are fastingul? Explică Oana Trifu

Se vorbește din ce în ce mai mult despre postul intermitent, post negru sau fasting. Sunt aceste regimuri alimentare cu adevărat studiate și sigure pentru toți adepții?
Postul intermitent: cum să-l ții corect? Ce neajunsuri are fastingul? Explică Oana Trifu
Fastingul sau postul intermitent este la modă și pentru cei care vor să slăbească. Oana Trifu explică ce beneficii dar și neajunsuri are această metodă, foto: Shutterstock

”În ultimii ani a dobândit popularitate postul negru, în diverse forme: 16:8, 20:4, postul alternativ de o zi ș.a.m.d. Sunt multe pălării pentru aceeași Marie – perioade mai lungi sau mai scurte de post negru” explică Oana Trifu expert în schimbarea stilului de viață, lifestyle blogger, absolvent al Facultății de Medicină și al cursului Food and Nutrition in Health and Wellbeing la Harvard Extension School în 2017.

CSÎD: Oana, de ce fastingul sau postul intermitent a devenit așa popular?

Oana Trifu: Au câștigat teren pentru că avem o viață dezordonată și pentru că preferam să avem libertate în alegerile alimentare (atât din punct de vedere calitativ cât și cantitativ) în fereastra rămasă pentru alimentare.

Postul intermitent sau fastingul – cum se ține corect

CSÎD: Cum să ții fasting corect?

Oana Trifu: Din punctul meu de vedere singura formă de fasting corect este cea care suprapune fereastra de alimentare peste cronobiologia umană. Cu alte cuvinte, trebuie respectate ritmurile naturale: am fost proiectați să fim activi și să mâncăm pe lumină și să ne odihnim (inclusiv digestiv) pe întuneric. Concret, asta s-ar traduce în post negru în a doua parte a zilei. Din păcate, de obicei lucrurile stau fix pe dos.

Fastingul sau postul intermitent ajută organismul să mențină greutatea optimă, reduce riscul de diabet de tip 2

CSÎD: Ce efecte benefice are fastingul? 

Oana Trifu: Postul are multiple beneficii documentate printre care menționez protecția împotriva obezității, reducerea inflamației, a rezistenței la insulină – deci a riscului de diabet tip 2, protecție împotriva bolilor autoimune ș.a.m.d.

Efectele postului intermitent sau fastingului – nu sunt încă suficient cercetate

CSÎD: Ce neajunsuri are fastingul?

Oana Trifu: Din păcate, există încă și o serie de necunoscute: majoritatea studiilor sunt realizate pe linii celulare sau pe animale de laborator. Mai apoi, cele care sunt făcute pe oamenii, fac rar (sau deloc) diferența între sexe – femeile au particularități hormonale de care trebuie să ținem cont. Și, în cele din urmă, problema cea mai mare este personalizarea dietei. Postul intermitent este, în cele din urmă, o altă dietă care promite să se potrivească mănușă tuturor.

CSÎD: Apropo de diete, care sunt cele mai eficiente diete pentru slăbire?

Oana Trifu: Nu cred în diete, cu atât mai mult în cele care susțin că se potrivesc tuturor. Nu există diete eficiente, există personalizarea alimentației pe nevoile particulare ale corpului.

Oana Trifu
Oana Trifu, expert în schimbarea stilului de viață, lifestyle blogger, absolvent al Facultății de Medicină și al cursului Food and Nutrition in Health and Wellbeing la Harvard Extension School în 2017, foto arhivă
Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi
Senior Editor și Fashion Stylist Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy. Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile ... citește mai mult
5 beneficii ale consumului de bame
5 beneficii ale consumului de bame
Recomandare video
Cancerul de sân la femeile tinere: ce e de făcut?