Ce să mănânci ( și să eviți) pentru un ficat sănătos

Un ficat sănătos presupune o alimentație sănătoasă.
28.02.2021 | Bianca Poptean
Ce să mănânci ( și să eviți) pentru un ficat sănătos

Mulți dintre noi ne confruntăm cu probleme la  ficat, iar pe termen lung, ignorarea lor poate duce la consecințe cu adevărat severe. În afara tratamentului (în situația în care există), specialiștii recomandă menținerea unui stil de viață sănătos și a unei diete echilibrate. Iată cele mai bune alimente pe care le puteți include în dieta zilnică, pentru a avea un ficat sănătos și o serie de recomandări cu privire la alimentele care trebuie evitate!

Cafeaua

Dacă nu reușiți să treceți treceți peste zi fără ea, veți fi bucuroși să auziți că poate avea unele beneficii pentru ficat. Studiile arată că, de fapt, consumul a două până la trei căni pe zi vă poate proteja ficatul de daunele cauzate de prea mult alcool sau de o dietă nesănătoasă. Unele cercetări sugerează că poate reduce chiar și riscul de cancer hepatic.

Mai ușor cu zahărul

Prea multe dulciuri vă pot afecta ficatul. Asta pentru că o parte din sarcina sa este de a transforma zahărul în grăsimi. Dacă exagerați, ficatul se îngrașă prea mult și încep să apară problemele. Pe termen lung, puteți dezvolta boli precum boala ficatului gras. Deci, faceți-i o favoare ficatului vostru și consumați dulciuri doar ocazional.

Ceaiul verde

Este plin de un tip de antioxidant numit „catehine”. Cercetările sugerează că poate proteja împotriva unor forme de cancer, inclusiv a ficatului. Veți obține mai multe catechine dacă preparați ceaiul acasă, în loc să îl cumpărați la sticlă, din magazine și îl beți fierbinte. Ceaiul cu gheață și ceaiurile verzi cumpărate de la supermarket au niveluri mult mai scăzute de antioxidanți.

Ovăzul

Alimentele cu multe fibre pot ajuta ficatul să funcționeze la maximum. Cercetările arată că fulgii de ovăz vă pot ajuta să pierdeți câteva kilograme acumulate, mai ales din zona abdominală și totodată reprezintă o modalitate bună de a ține departe bolile hepatice.

Stați departe de alimentele grase

Cartofii prăjiți și burgerii sunt o alegere proastă pentru a vă menține ficatul sănătos. Consumați prea multe alimente bogate în grăsimi saturate? Aflați că acest lucru extrem de nociv pentru ficat. În timp, poate duce la inflamații, care la rândul lor ar putea provoca cicatrici la nivelul ficatului cunoscute sub numele de ciroză. Așadar, data viitoare când vă aflați la coadă pentru a cumpăra fast-food, gândiți-vă la o opțiune mult mai sănătoasă.

Broccoli

Încorporați o mulțime de legume în dieta zilnică dacă doriți să vă mențineți ficatul sănătos. Broccoli poate face parte din această strategie. Unele studii sugerează că acest aliment vă poate ajuta să vă protejați de boala hepatică grasă nealcoolică. Dacă broccoli gătit la aburi sună un pic prea neatractiv, adăugați-l într-o salată cu migdale feliate, afine uscate și o un sos dulce-acrișor. Este, de asemenea, delicios prăjit cu usturoi și un strop de oțet balsamic.

Apa

Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteți face pentru un ficat sănătos este să mențineți o greutate sănătoasă. Obișnuiți-vă să beți apă în loc de băuturi îndulcite precum sucurile sau băuturile sportive.

Migdalele, nucile

Nucile sunt surse bune de vitamina E, un nutrient despre care se pare că ar putea ajuta la protejarea împotriva bolilor ficatului gras. Migdalele sunt bune și pentru inimă, așa că le puteți consuma fără griji. Truc: încercați-le în salate, deoarece adaugă o notă crocantă delicioasă.

Spanacul

Această legumă conține un antioxidant puternic numit glutation, care vă poate ajuta să vă mențineți ficatul sănătos și fericit. De asemenea, credeți-ne pe cuvant: nu ar putea fi mai ușor de preparat. Este o bază excelentă pentru o salată și mai merge combinat foarte bune cu usturoi și ulei de măsline. Când este ofilit, aduceți-l la viață cu puțin parmezan proaspăt.

Afinele

Au în ele substanțe nutritive numite polifenoli care vă pot ajuta să vă protejați împotriva bolilor hepatice grase nealcoolice. Dacă afinele nu sunt pe placul vostru, alte alimente bogate în polifenoli sunt ciocolata neagră, măslinele și prunele. Astfel îți poți menține un ficat sănătos.

Ierburile și condimente

Doriți să vă protejați ficatul și inima în același timp? Presărați oregano, salvie sau rozmarin peste preparatele alimentare. Sunt o sursă bună de polifenoli sănătoși. Un beneficiu suplimentar: vă ajută să reduceți sarea din foarte multe rețete. Scorțișoara, pudra de curry și chimenul sunt și ele minunate!

Limitați produsele ambalate (batoane, chips-uri, ciocolată, biscuiți cu creme etc.) și de patiserie

Data viitoare când simțiți nevoia să ronțăiți ceva, orientați-vă către o gustare sănătoasă, pentru a avea un ficat sănătos. Problema cu chipsurile și produsele de patiserie este că acestea sunt, de obicei, încărcate cu zahăr, sare și grăsimi. Reducerea lor este o modificare relativ ușoară a dietei, care necesită doar puțină planificare.

Consumați alcool cu moderație

Consumul excesiv de alcool poate face ravagii la nivelul ficatului. În timp, poate duce la ciroză. Chiar și băuturile excesive ocazionale pot fi dăunătoare. Încercați să vă limitați la o băutură pe zi dacă sunteți femeie sau două pe zi dacă sunteți bărbat.