Dr. Șerban Damian: ”Putem trăi fără zahăr rafinat fără probleme”

În opinia medicului Șerban Damian nu dezvoltăm o reală dependență de zahăr și relativ rapid ne obișnuim dacă nu mai consumăm dulciuri rafinate.
Dr. Șerban Damian: ”Putem trăi fără zahăr rafinat fără probleme”
dr Serban Damian, foto arhivă

Viața este mai dulce când o îndulcim noi cu ceva dulce. Și de obicei, ceva bun cu zahăr rafinat este cel mai la îndemână… Fie că vorbim despre ciocolată (apropo, primul ingredient în rețeta tradițională de ciocolată nu trebuie să fie zahărul), o prăjitură, biscuiți, bomboane sau chiar o cafea cu frișcă și înghețată – orice răsfăț dulce este binevenit. Creierul nostru are nevoie de gustul dulce. Însă nu doar din zahăr rafinat putem obține această plăcere. Despre zahăr și îndulcitori, am stat de vorbă cu dr. Șerban Damian, nutriționist sportiv.

 

CSÎD: Care este diferența între fructoză și zahăr rafinat?

Dr. Șerban Damian: Zahărul rafinat este de fapt sucroza, adică un dizaharid format din glucoză și fructoză în proporții egale.

Ce părere are nutriționistul despre zahărul din flori de cocos?

CSÎD: E la modă zahărul din flori de cocos. E acceptabil pentru folosință?

Dr. Șerban Damian: Da, poate fi considerat mai ok decât zahărul simplu, pentru că de fapt este un produs cu o altă compoziție, conținând și unii micronutrienți utili pentru organism și are un indice glicemic mai redus decât zahărul. Totuși și acesta trebuie consumat cu moderație.

În trecut puteam trăi fără zahăr rafinat căci era scump și rar

CSÎD: Putem trăi fără zahăr rafinat deloc?

Dr. Șerban Damian: Fără nicio problemă. Zahărul rafinat se folosește pe scară largă în alimentația omului abia de prin secolul 18, până atunci fiind scump și rar. Nu este o necesitate în alimentația noastră, ci doar o plăcere

Cum să consumi cafeaua pentru a nu deveni desert

CSÎD: Cafeaua cu zahăr și lapte este indicată sau nu?

Dr. Șerban Damian: Pentru cei care preferă această combinație, este în regulă. Trebuie doar ținut cont că spre deosebire de cafeaua neagră care are un conținut caloric foarte redus, cafeaua cu lapte și zahăr este mult mai consistentă, iar dacă mai adăugăm și caramel sau frișcă, devine un desert.

CSÎD: În ce combinație e bine să bem cafeaua?

Dr. Șerban Damian: De preferat simplă sau cu puțin zahăr sau îndulcitor hipocaloric din Stevia.

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică