Dieta pentru endometrioză

În general, o dietă sănătoasă te ajută să te simți mai bine, iar dieta pentru endometrioză te poate ajuta și să ameliorezi simptomele cu care te confrunți.
17.03.2021 | Alexandra Necsoiu
Dieta pentru endometrioză
Dieta pentru endometrioză

Pentru orice femeie, endometrioza poate reprezenta o adevărată frustrare. Exisă tratamente disponibile, dar acestea nu funcționează la fel pentru toată lumea. În acest sens, dieta pentru endometrioză te poate ajuta să te simți mai bine și să ameliorezi simptomele cu care te confrunți.

Așa cum bine știm, endometrioza este o afecțiune în care țesuturile care căptușesc interiorul uterului cresc la suprafața acestuia, iar astfel pot apărea dureri în zona pelvisului înainte și după menstruație, diaree și dureri în timpul sexului. O dietă pentru endometrioză joacă un rol important în ameliorarea simptomelor, exacerbarea lor și ținerea sub control. În general, o dietă sănătoasă te ajută să te simți mai bine, mai confortabil, iar numeroase studii sugerează că schimbările alimentare pot fi o terapie complementară.

Dieta pentru endometrioză

Limitează grăsimile trans

Grăsimile trans provin natural din produsele de origine animală sau sunt adăugate alimentelor procesate pentru gust și textură. Din păcate, acestea cresc nivelul de colesterol LDL (rău) și scad nivelul colesterolului HDL (bun), iar consumul de grăsimi trans duce chiar și la dezvoltarea bolilor cardiovasculare, accidentului vascular cerebral și diabetului de tip 2. Grăsimile trans tind să se regăsească în alimentele prăjite, procesate și de tip fast food sau pot fi identficate pe etichetele produseloc ca ”uleiuri parțial hidrogenate”.

Evită glutenul

Glutenul este o proteină care se regăsește în majoritatea cerealelor. De-a lungul timpului s-au acumulat numeroase date despre impactul glutenului în dietă, iar în urma unui studiu mai amplu, la care au luat parte 207 paciente cu endometrioză s-au descoperit rezultate surprinzătoare atunci când au renunțat la această proteină. Mai exact, după 12 luni în care nu au mai consumat gluten, pacientele au resimțit o schimbare semnificativă în privința durerilor, cu 75%.

Ține cont de câtă carne roșie consumi

În urma mai multor studii publicate într-un jurnal polonez de obstetrică-ginecologie s-a descoperit o legătură între consumul de carne de vită și alte tipuri de carne roșie și un risc crescut de endometrioză. Motivul exact nu este cunoscut, dar potrivit cercetătorilor carnea roșie produce inflamații la nivelul organismului care pot exacerba endometrioza

Dieta pentru endometrioză presupune să consumi fructe

Un studiu publicat în 2018 în Human Reproduction a analizat datele de la 70.835 de femei și astfel s-a descoperit că cele care consumau mai multe fructe, în special citrice, aveau un risc scăzut de a dezvolta endometrioza față de cele care nu consumau. Nu este vorba de cantitate, deoarece chiar și un singur fruct consumat pe zi poate face diferența.

Mănâncă alimente bogate în fier

Atunci când suferi de endometrioză, oboseala și senzația de slăbiciune sunt simptome destul de comune. În urma unei cercetări publicate în jurnalul Comparative Medicine, specialiștii sugerează că acest lucru este produs de nivelul scăzut de fier din cauza bolii. Fierul este o componentă esențială a hemoglobinei, o proteină din celulele roșii care transfră oxigenul din plămâni către țesuturi, iar un nivel scăzut de fier poate cauza simptome precum oboseală sau dificultate de concentrare.

Dieta pentru endometrioză trebuie să conțină alimente bogate în omega-3

Acizii grași omega-3 ajută la reducerea inflamațiilor și durerilor produse de endometrioză și îmbunătățesc calitatea vieții în rândul persoanelor cu endometrioză severă.