Carmen Brumă: despre o siluetă sănătoasă

Specialiştii în nutriţie au demonstrat faptul că peste 70% dintre boli sunt cauzate de alimentaţia incorectă şi de poluare.
Carmen Brumă: despre o siluetă sănătoasă

Specialiştii în nutriţie au demonstrat faptul că peste 70% dintre boli sunt cauzate de alimentaţia incorectă şi de poluare.

Oricât ar părea de superficial, greutatea pe care o avem influenţează în mod direct felul în care ne simţim şi acţionăm. De aceea, e important să avem grijă în special în perioada rece, atunci când kilogramele se acumulează mai uşor.

Surplusul de greutate dobândit peste iarnă nu se pierde total în restul anului. Repartizat ici-colo, tot mai rămâne cel puţin un kilogram, şi asta după cure drastice de slăbire iniţiate de obicei înainte de venirea verii.

Şi, uite aşa, în câţiva ani, diferenţa de greutate devinte importantă. Înaintând către partea a doua a vieţii, acumularea aproape nesemnificativă, dar constantă de kilograme ajunge să se traducă prin exces ponderal sau obezitate, aşadar un factor de rist cardiovascular sau de alte boli serioase.

Unul dintre motivele eşecului atunci când ne dorim foarte tare să slăbim poate fi nerăbdarea. Multe femei îşi doresc să scape de kilogramele în plus într-o perioadă foarte scurtă de timp şi se văd obligate să ţină un regim drastic. Dar acest lucru nu funcţionează pe termen lung. Dacă vrei să intri în nu ştiu ce rochie peste o săptămână, o dietă ca aceea cu supă de varză poate avea rezultate, dar şi efecte secundare.

Alternarea perioadelor de restricţie maximă cu cele fără restricţii favorizează apariţia obezităţii şi îţi dă metabolismul peste cap.

Nu ne trezim peste noapte cu kilogramele în plus, deci este nerealist să ne gândim că ele vor dispărea bătând din palme. Nu te juca „de-a dieta”, pentru că, repetate, acestea duc în final la o creştere în greutate.

Curele de slăbire drastice, sub 1.000 de calorii pe zi, sunt desprinse mai degrabă din lagărele de concentrare şi au ca rezultat diminuarea semnificativă a cheltuielilor energetice din organism, adică un metabolism prăbuşit. Se poate ajunge la situaţii extreme, în care să fie suficiente 500 de calorii pe zi (adică aproximativ un litru de lapte) şi orice depăşire a acestui prag să ducă la acumularea de kilograme.

Orice dietă funcţionează doar atunci când se bazează pe schimbarea unor obiceiuri alimentare din punct de vedere cantitativ sau calitativ.

Întrebarea este: ce facem după ce se termină cura de slăbire, pe care nu o putem ţine toată viaţa? Răspunsul este simplu şi nu o să-ţi placă: menţinerea greutăţii înseamnă schimbarea modului de alimentaţie pe viaţă.

O formă fizică de invidiat nu vine peste noapte, ci necesită multă voinţă, transpiraţie, renunţări, perseverenţă şi, nu în ultimul rând, timp. Dar nu timp petrecut în faţa televizorului, înfăşurat în „centuri minune” care „lucrează pentru tine” şi topesc grăsimea fără ca tu să mişti un deget, ci timp pe care trebuie să-l găseşti în fiecare zi, câteodată renunţând la alte plăceri, timp rezervat ţie şi imaginii tale.

Şi asta pentru că o alimentaţie sănătoasă nu se face între două telefoane, înfulecând la nimereală ce găseşti prin frigider, iar un corp sănătos, tonic şi fără celulită nu este obţinut în 5 minute, după ce ai folosit un tub cu cremă, fie ea şi foarte scumpă.

Sursa: „Slim”, Carmen Brumă

Iulia Pocol
Iulia Pocol

De mai bine de o săptămână, scriu şi rescriu acest text. Am înţeles că trebuie să pară profesionist, dar să nu vă sperie.

Sincer, la 20 de ani, nu aş putea spune că experienţa mă recomandă şi nici că sănătatea era interesul meu principal.

Totuşi, nu pot să nu ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Matei Bâră: radioterapia în cancerele digestive