Anghinare: beneficiile sale greu de contestat

Pe lângă faptul că această legumă conține numeroase fibre, leguma anghinare este considerată una dintre cele mai bune surse de antioxidanți.
09.02.2021 | Alexandra Necsoiu
Anghinare: beneficiile sale greu de contestat
Anghinarele și beneficiile greu de contestat

La prima vedere, o anghinare pare foarte ciudată și ne face să ne gândim oare cum ar trebui să o mâncăm?! Dar nu te lăsa păcălită de aspect, căci se prepară foarte simplu și este extrem de nutritivă. Pe lângă faptul că aceste legume conțin numeroase fibre, sunt considerate una dintre cele mai bune surse de antioxidanți.

Anghinare: profil nutrițional

Anghinare: leguma este bogată în vitaminele A, C, K, alături de potasiu, magneziu, acid folic, zinc, calciu și fier. De asemenea, este o sursă ideală de fibre, un tip de carbohidrați care oferă senzația de sațietate și scade riscul de apariție a bolilor precum diabetul. Aproximativ 128 de grame de anghinare conțin 7 grame de nutrienți esențiali și oferă o treime din necesarul zilnic de fibre.

  • 60 calorii
  • 4 grame de proteină
  • 13.5 grame de carbohidrați
  • 7 grame de fibre
  • 1 gram de zahăr

Beneficii pentru sănătate

Sprijină sănătatea digestivă

Ai probleme cu digestia? O anghinare te pot ajuta în acest sens. Această legumă bogată în nutrienți crește și stimulează masa fecalelor, iar acest aspect este esențial persoanelor care se confruntă cu constipația, informează Clinica Mayo. De asemenea, în cazul celor care se confruntă cu diaree, gaze sau dureri, anghinarea ajută la ameliorare acestor probleme.

Sprijină sănătatea inimii

Pe lângă tractul gastrointestinal, fibrele solubile au grijă de sănătatea inimii, iar asta pentru că luptă împotriva colesterolului rău LDL. Fiind bogate în potasiu, ajută la reducerea tensiunii arteriale și reduce riscul de boli cardiovasculare, informează Centrul de Prevenție și Control al Bolilor.

Anghinare: reduc riscul de apariție a cancerului

Radicalii liberi sunt molecule dăunătoare care, în exces, pot deteriora celulele și pot crește stresul oxidativ, accelerând astfel riscul de apariție a bolilor cronice și cancer. Antioxidanții ajută la combaterea stresului oxidativ și, pentru că anghinarele sunt bogate în antioxidanți inclusiv vitaminele A și C și fier, această legumă ajută în acest sens.