Tonul la conservă: cât este de sănătos?

Află cât este de sănătos tonul la conservă, ce valori nutriționale are, dar mai ales care ar putea fi riscurile la care te-ai putea expune.
09.11.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Tonul la conservă: cât este de sănătos?
Opened canned tuna,Image: 295854495, License: Royalty-free, Restrictions: Specifically, you may not use the Images in ways or contexts that might reasonably be construed as pornographic, defamatory, libellous or otherwise unlawful; Specifically, you may not use images depicting any model in any unduly controversial or unflattering context, unless accompanied with a statement indicating that the person is a model and the images are being used for illustrative purposes only., Model Release: no

Tonul la conservă este prezent în numeroase bucătării. Conține proteine, nu este deloc costisitor și poate fi consumat și după câțiva ani. Este un ingredient ideal pentru preparate rapide, precum salate sau paste și, în ciuda acestor beneficii, probabil te întrebi cât este de sănătos să-l consumi.

Tonul la conservă: valori nutriționale

Tonul este o sursă excelentă de proteine și este scăzut în grăsimi și calorii. Dacă este în suc propriu, ulei sau apă, acestea pot afecta conținutul nutrițional. Tonul la conservă în ulei are mai multe calorii și grăsimi față de tonul în apă sau suc propriu. De asemenea, acest conținut variază și în funcție de producător. Tonul în apă poate avea un nivel mai crescut de acid docosahexaenoic (DHA), un tip de acid gras omega-3 important pentru sănătatea ochilor și creierului. Atât tonul proaspăt, cât și cel la conservă sunt surse de vitamine și minerale esențiale precum vitamina D, seleniu și iodină.

Beneficii

Există numeroase motive pentru care să consumi ton la conservă. În primul rând pentru că este o sursă de proteine deloc costisitoare, iar mai apoi pentru că poate fi consumat într-o perioadă de 2 până la 5 ani. Dacă vrei să slăbești, tonul la conservă ar putea fi o opțiune ideală, deoarece conține puține calorii și are un nivel crescut de proteine. Dietele bogate în proteine sunt asociate scăderii în greutate și reducerea poftei alimentare.

Potențiale riscuri

Cea mai mare problemă atunci când vine vorba de consumul de ton este conținutul de mercur, dar și cel de grăsime și sodiu. Mercurul este un metal greu, prezent în pește din cauza contaminării apelor. Cercetările arată că expunerea ridicată la mercur poate produce probleme serioase de sănătate, inclusiv asupra sistemului central nervos.