Surse sănătoase şi delicioase, bogate în fier

Te simţi slăbită şi eşti mai tot timpul obosită? Ar putea fi vorba despre o carenţă de fier.
Surse sănătoase şi delicioase, bogate în fier

Te simţi slăbită şi eşti mai tot timpul obosită? Ar putea fi vorba despre o carenţă de fier. Fierul este un mineral care transportă oxigenul din plămâni în tot corpul şi de aceea te simţia aşa. Pentru a combate deficitul de fier, apelează la alimente bogate în acest mineral şi, dacă este nevoie, optează pentru suplimente. Îi poţi spori absorţia cu ajutorul vitaminei C.

Doza zilnică recomandată este de 8.7mg pentru bărbaţi şi 14.8mg pentru femei. Ai grijă, o cantitate prea mare de fier poate avea ca efecte: constipaţie, stări de ameţeală, vomă, dureri de stomac!

Surse:

– Printre sursele de natură animală se numără carnea de vită, organele (ficat, inimă, rinichi), peştele (ton, sardine, macrou) şi puiul, iar corpul nostru absoarbe cu uşurinţă acest tip.

– Surse vegetale: spanac, cartofi dulci, fasole, seminţe de dovleac, seminţele de soia, lintea şi diferite tipuri de varză.

– Fructe: căpşuni, pepene galben, struguri, smochine, prune, fructele uscate (prune, struguri, caise, piersici, struguri).

– Fructe de mare: scoici, creveţi, stridii.

– Cereale: tărâţe, paste, produse din grâu, ovăz, porumb, secară.

Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața