Dieta Mindfulness: foloseşte-ţi toate simţurile ca să slăbeşti!

“Mindfulness” este de fapt o tehnică care se poate învăţa şi aplica şi care te conduce către o stare de bine, către eliminarea stresului şi, de ce nu, către o greutate ideală.
Dieta Mindfulness: foloseşte-ţi toate simţurile ca să slăbeşti!

Nu aş numi “Dieta Mindfulness” ca fiind chiar o dietă în sensul oferit acestui termen de medicină şi nutriţie. Acesta se referă la un regim alimentar special, recomandat fie în cazul unei maladii, fie pentru menţinerea stării de sănătate, pentru păstrarea sau atingerea unei anumite greutăţi corporale etc.

O dietă constă practic într-un set de reguli alimentare, reguli care impun consumul de nutrienţi în anumite cantităţi şi din anumite grupuri de alimente. Aceste reguli sunt dependente de datele biologice ale individului care urmează dieta şi variază de la o dietă la alta. Însă poate fi numită “dietă” în ideea în care îţi oferă o serie de reguli despre actul de “a mânca”.

“Mindfulness” este de fapt o tehnică care se poate învăţa şi aplica şi care te conduce către o stare de bine, către eliminarea stresului şi, de ce nu, către o greutate ideală. “Mindfulness” este un termen din engleză care nu are traducere în limba română, deoarece nu există un cuvânt care să poată cuprinde sensul pe care acest termen vrea să-l transmită.

Prin “Mindfulness” facem ca toată atenţia noastră, în mod intenţionat sau neintenţionat, să fie AICI şi ACUM, la momentul prezent, în calitate de observător, fără să emitem judecăţi şi doar să acceptăm. Dar ce legătură are asta cu mâncarea? Practic acestă tehnică ne învaţă de fapt cum să mâncăm şi nu neapărat ce să mâncăm.

Yoga, care înseamnă uniune, se bazează pe a reuşi unirea mintii cu trupul şi sufletul, cu alte cuvinte, a ajunge la un nivel de de conştiinţă completă. De aceea, Yoga cultivă mindfulness în multe forme. Prin intermediul respiraţiei, putem reuşi să fim prezenţi, conştienţi, pur şi simplu observatori fără a judeca. Trebuie să acordam atenţie fiecărei reacţii a corpului şi să acceptăm ceea ce corpul nostru experimentează în acel moment.

Capacitatea de a rămâne calmi şi de a observa, chiar în situaţii incomode, se poate extrapola şi în alte situaţii de stres, încercarea de a pierde in greutate, în acest caz. Dacă reuşim să fim conştienţi de senzaţiile fizice de foame şi de saţietate, şi nu concentraţi la fiecare calorie pe care o ingerăm, putem astfel să mâncăm exact atât cât avem nevoie fără abuz şi fără stres.

Pentru a aplica tehnicile de “mindfulness” nu trebuie neapărat să fiţi  experţi yogini. Ceea ce ne putem însuşi şi aplica din această tehnica sunt strategiile despre cum facem sa rămânem conştienţi în privinţa senzaţiei de foame şi a mâncării pe care o avem în farfurie. Cu alte cuvinte, trebuie să învăţam să mâncăm conştient!
 

Pagina 1 din 3