Cori Grămescu te învaţă ce provizii să-ţi faci dacă vrei să mănânci sănătos

Cori Grămescu a postat pe reţelele de socializare câteva sugestii de provizii dacă vrei să mănânci sănătos.
12.03.2020 |
Cori Grămescu te învaţă ce provizii să-ţi faci dacă vrei să mănânci sănătos
FOTO: Facebook Cori Grămescu / Cori Grămescu te învaţă ce provizii să-ţi faci dacă vrei să mănânci sănătos

În această perioadă în care toată lumea încearcă să se ferească de coronavirus, nu am putut să nu observăm haosul din magazine şi cozile din supermaket-uri pentru că mulţi aleg să-şi facă provizii. La o primă vedere remarcăm numeroase pungi de zahăr, făină, conserve, baxuri cu apă şi hârtie igienică, dar cât sunt ele de utile? Pentru că în continuare vrem să avem o alimentaţie corespunzătoare, mai ales că aceasta este esenţială pentru sistemul nostru imunitar, Cori Grămescu a postat pe reţelele de socializare o listă cu produsele esenţiale pe care să le achiziţionăm dacă vrem să ne facem provizii şi să mâncăm sănătos.

Carbohidraţi

  • ”paste integrale, de năut şi de linte
  • orez brun, porumb dulce, conserve de soia, năut, linte, fava, chia, hrişca, fulgi de ovăz, quinoa şi psyllium
  • pâine necoapta, congelată.
  • cartofi dulci, cartofi normali, ceapă

Carbohidraţii sunt foarte importanţi pentru că ţin de foame, dar în această perioadă în care suntem mai curând statici, ei nu trebuie să depăşească 40% din caloriile noastre, dacă vrem să nu ieşim din criza COVID-19 şi deprimaţi şi cu kilograme în plus”, recomandă Cori Grămescu.

Legume şi fructe

  • ”conserve de roşii, zacuscă, diferite legume
  • legume proaspete pentru maxim o săptămâna (nu rezistă mai mult în frigider) şi fructe
  • legume şi fructe congelate

Legumele şi fructele sunt carbohidraţi cu absorbţie lentă şi trebuie să reprezinte cantitatea majoritară de mâncare pe care o consumăm. Pe lângă carbohidraţii simpli, cei complecşi ne ajută să avem energie, o digestie sănătoasă şi un sistem imunitar puternic”, adaugă Cori Grămescu.

Grăsimi

  • ”nuci, seminţe crude, unt, untură, ulei

Grăsimile sunt foarte importante în corpul nostru, trebuie să acopere cam 25% din caloriile noastre zilnice şi este important să consumăm cu precădere grăsimi vegetale neprocesate – nuci, avocado- şi grăsimi sănătoase- peşte gras, unt bio clarifiat”, completează coach-ul de lifestyle şi nutriţie.

Proteine

  • ”ouă
  • carne de vită, porc, pui, conserve de peşte
  • peşte congelat
  • lactate după preferinţă

Proteinele sunt esenţiale pentru menţinerea unei stări bune de sănătate, ele trebuie să acopere 25-35% din caloriile noastre şi trebuie să vină şi din surse vegetale, nu doar cele animale (năut, linte, fava, soia)”, adaugă Cori Grămescu.

Apă şi gustări

  • ”filtru de apă – nu are sens să cari sticle de apă, mai bine investeşti într-un filtru de apă de bună calitate şi astfel eviţi să poluezi suplimentar planeta
  • alimente pentru diverse pofte – ciocolată, alcool, dulceaţă, prăjituri în cantitate moderată – o dată pe săptămână e chiar recomandat să îţi oferi un răsfăţ, mai ales in perioadele astea grele”, încheie Cori Grămescu postarea pe Facebook.