Cele mai bune fructe uscate pentru siluetă

Cele mai bune fructe uscate pentru siluetă
Fructele uscate sunt bogate în substanţe nutritive şi fibre, sunt sărace în calorii, crează o senzaţie de saţietate şi alungă foamea. Fructele uscate sunt privite atât ca alimente, cât şi ca leacuri preţioase, în special în timpul sezonului rece, când sursele naturale de vitamine şi minerale, şi hrănitoare.
 
Fructele uscate sunt uşor de preparat, iar alături de fulgi de cereale şi lapte, ele pot alcătui un mic dejun sănătos, energizant şi care împiedică depunerea kilogramelor. Fiind bogate în zahăr natural, respectiv, glucoză şi fructoză, fructele uscate vor fi incluse cu moderaţie în dietele de slăbit, ca înlocuitor pentru alte surse de carbohidraţi, precum cartofii, pâinea, pastele.  De reţinut esteşi faprul că într-o dietă echilibrată, carbohidraţii ar trebui să constituie 50% din porţia zilnică. Nu toate fructele uscate însă sunt recomandate pentru sănătate şi siluetă.
 
Astfel, se vor evita fructele confiate (fructe uscate cu adaos de zahăr), care, înainte de uscare, sunt acoperite cu zahăr sau sirop. Fructele uscate atrăgătoare, viu şi intens colorate sunt tratate cu sulfiţi (conservanţi), fapt valabil în special în cazul caiselor şi stafidelor. Astfel de substanţe nocive pot produce erupţii pe piele, boli de stomac şi boli respiratorii.
 
Se va opta, aşadar, pentru fructele organice, care nu sunt la fel de atrăgătoare. Pe de altă parte, adevărate concentrate de vitamine şi minerale, benefice pentru sănătate şi foarte prietenoase cu silueta sunt:
  • Stafidele (strugurii uscaţi) pot fi consumate crude, ca o gustare sau incluse în diverse preparate. Sunt foarte bogate în fibre, au un indice glicemic mediu spre scăzut, stimulează digestia şi ajută la slăbit.
  • Curmalele sunt o sursă importantă de antioxidanţi, potasiu, fier şi fibre. Au efect laxative, facilitează evacuarea intestinală, şi prin urmare, slăbitul.
  • Caisele uscate sunt o ursă bogată de fibre, vitamina A şi potasiu, caisele uscate combat constipaţia, stimulând activitatea stomacului, a ficatului şi nu în ultimul rând, metabolismul.
 
Interviu cu un vegetarian: Csibi Magor
Interviu cu un vegetarian: Csibi Magor