5 trucuri pentru a preveni indigestia după masa de Crăciun!

Friptura de porc, sarmalele, salata de beouf, piftia, cârnaţii, toba şi cozonacul sunt preparate nelipsite de pe masa de Crăciun. Nutriţioniştii avertizează că, dincolo de faptul că aceste feluri de mâncare au multe kilocalorii, ele favorizează şi apariţia indigestiei.
5 trucuri pentru a preveni indigestia după masa de Crăciun!

Friptura de porc, sarmalele, salata de beouf, piftia, cârnaţii, toba şi cozonacul sunt preparate nelipsite de pe masa de Crăciun.

Nutriţioniştii avertizează că, dincolo de faptul că aceste feluri de mâncare au multe kilocalorii, ele favorizează şi apariţia indigestiei.

Medicii spun că trebuie să ţinem cont de câteva lucruri esenţiale pentru a preveni această afecţiune des întâlnită în perioada sărbătorilor de iarnă.

● Cu cel puţin trei zile înainte de sărbătorile de iarnă, nutriţioniştii recomandă să excludem din alimentaţie mâncărurile bogate în grăsimi „rele”, cu un conţinut caloric ridicat sau intens procesate, precum salamul, crenvurştii, prăjiturile sau preparatele de tip fast-food. Astfel, organismul va putea face faţă preparatelor tradiţionale de Crăciun, precum sarmalele, răcitura de porc, friptura, caltaboşul, cârnaţii sau toba.

● Legumele şi fructele trebuie mâncate din abundenţă. Potrivit nutriţioniştilor, strugurii, ananasul, merele, portocalele, grapefruitul, lamâile, mango, varza, conopida, broccoli, morcovii, ţelina, cartofii fierţi în coajă şi salata verde sunt alimentele cele mai indicate. Busuiocul, rozmarinul, cimbrul, mărarul şi pătrunjelul sunt condimentele care „antrenează” organismul să facă faţă mesei copioase de Crăciun.

● Faceţi pauze între mese şi evitaţi asocierile greşite între alimente. Friptura de porc nu se va asezona cu o porţie de cartofi prăjiţi. Salatele din crudităţi sunt alegerile potrivite. Nutriţioniştii recomandă o pauză de cel puţin o oră între felurile de mâncare.

● Apa nu trebuie să lipsească de pe masa de Crăciun, aceasta reducând aciditatea  în stomac. Acelaşi efect îl are şi sucul proaspăt din cartof. Sunt contraindicate băuturile care conţin cofeină şi ţigările, deoarece acestea irită esofagul.

● Iaurtul şi alte produse lactate probiotice sunt remedii eficiente împotriva afecţiunilor digestive care apar după petrecerea de Crăciun. Aceste alimente oferă organismului bifidobacterii, bacterii prietenoase, care favorizează procesul de digestie. Acestea se găsesc în mod natural în tubul digestiv, dar sunt distruse de antibiotice şi alte medicamente, de alcool, dar şi de aciditatea gastrică.

Astfel de sfaturi sunt susţinute şi de asiguratori pentru a îndruma populaţia spre urmarea unei diete sănătoase chiar şi în perioada sărbătorilor.

De altfel, Dana Nicoară, Team Leader al Departamentului Despăgubiri din cadrul companiei Metropolitan Life, precizează: „La fiecare început de an am constatat intensificarea cererilor de despăgubire pentru beneficii medicale de spitalizare şi intervenţii chirurgicale. Alimentaţia, alături de eventuale evenimente petrecute în vacanţele la munte sunt cauze care determină afecţiuni pentru care clienţii noştri primesc servicii medicale al căror cost este acoperit printr-o asigurare de sănătate.”

Grăsimile - interzise la dietă?
Grăsimile - interzise la dietă?