4 gusturi şi beneficiile lor pentru siluetă

O gustare de sărăţele sau o prăjitură extradulce? Ce aţi alege? Preferinţele ţin mai degrabă de cultura alimentară decât de nevoile organismului. Cu toate acestea, gusturile decid atât activitatea creierului, cât şi silueta.
Autor: Andreea Groza
4 gusturi şi beneficiile lor pentru siluetă

O gustare de sărăţele sau o prăjitură extradulce? Ce aţi alege? Preferinţele ţin mai degrabă de cultura alimentară decât de nevoile organismului. Cu toate acestea, gusturile decid atât activitatea creierului, cât şi silueta.

Simţiţi gusturile amar, sărat, acru şi dulce prin intermediul papilelor gustative. Acestea sunt localizate pe limbă, în partea din spate a cerului gurii şi la nivelul faringelui. Papilele gustative sunt compuse din celule gustative asemănătoare firului de păr. Ele se constituie drept receptorii celor mai diverse gusturi. De la origini, am învăţat că gustul dulce şi cel sărat nu ne provoacă neplăceri, spre deosebire de gustul amar, extrem de periculos. Însă fiecare dintre cele 4 gusturi ne aduce beneficii.

Dulce pentru creier şi pentru siluetă

Gustul dulce este primul pe care îl simţim în viaţă şi este asociat laptelui matern. Iată de ce, cea mai mare parte dintre oameni îl vor prefera toată viaţa. Inconştient, este gustul care asigură atât hrana, cât şi dragostea maternă. O altă cauză a preferinţei nete pentru dulce este dată de faptul că cel mai complex organ uman, creierul, se hrăneşte doar cu zaharuri.

Aşadar, dulce înseamnă singura lui hrană. Însă creierului trebuie să-i oferiţi în primul rând zaharuri cu absorbţie lentă, cum sunt cele din fructe, legume şi cereale. Zaharurile cu absorbţie rapidă precum zahărul sau mierea trebuie consumate cu măsură. Zaharurile cu absorbţie lentă conduc la protecţia intestinului gros de celule aberante care se pot constitui sub formă de cancer.

Chiar şi în regimurile pentru scăderea masei ponderale, consumaţi 200 de grame zilnic de paste din grâu integral sau 200 de grame de mămăligă sau 200 de grame de pâine integrală obligatoriu. În caz contrar, nu veţi slăbi. Cei mai mulţi dintre oameni doar se înşală cu ideea că, fără dulciuri cu absorbţie lentă, slăbesc. În realitate, primul semn este oboseala accentuată. Urmează depresia în cazul în care vă privaţi creierul de zahăr.

Sarea în bucate

Orice mâncare este mai gustoasă cu puţină sare. Până şi în prăjituri se pune sare. Inima şi orice muşchi nu funcţionează în absenţa sării.

Ancestral, ne place acest gust pentru că asigură rehidratarea, esenţială pentru viaţă. În doze mici, până la 5 grame de sare pe zi, asigură mineralele de care aveţi nevoie.

Peste 5 grame forţează rinichii şi măreşte riscul afecţiunilor cardiovasculare, iar în doze mari, zilnic, creşte riscul cancerului de stomac.
Alegeţi sarea fără antiaglomeranţi. E-urile din sare sunt nişte cianuri nocive. În dietele pentru pierderea masei corporale nu e indicat consumul de sare. Motivul? Sarea reţine apa în organism şi astfel nu veţi vedea pe cântar greutatea normală. Cu toate acestea, nu renunţaţi la alimente sărate nici dacă vreţi siluetă, deoarece vă ţin toţi muşchii în mişcare, o condiţie a unui corp zvelt.

Amar pentru detoxifiere

Ancestral, gustul amar este asociat plantelor otrăvitoare. Aşadar, creierul nostru refuză să valorifice acest gust. Cu toate acestea, vă puteţi educa şi pentru gustul amar, mai ales că există câteva alimente esenţiale pentru cantităţile de antioxidanţi. Este vorba de salată verde, cacao, castraveţi. Multe dintre ceaiurile cu beneficii mari pentru sănătate au un gust amar – echinaceea, muşeţel sau cicoare. Alimentele cu gust amar devin esenţiale în procesul de pierdere în greutate pentru că taie pofta de mâncare. Astfel, ingestia alimentelor se reduce semnificativ. În al doilea rând, ceaiurile amare sunt potrivite pentru hidratare corectă.

Acru pentru colon

Vă plac murăturile şi borşul? Atunci aţi câştigat în lupta pentru sănătate. Murăturile în sare, dar şi borşul natural sunt probiotice naturale, care intervin atât în reglarea tranzitului intestinal, dar şi în fortifierea sistemului imunitar. Vorbim despre două produse recomandate în orice dietă deoarece vă ajută să aveţi o digestie uşoară, reduc balonarea şi intervin în procesul de pierdere a masei grase.

Oţetul este un alt aliat al sănătăţii. Dintr-o salată de crudităţi care conţine oţet vă puteţi lua inclusiv fier, un element din vegetale care se absoarbe greu de către organismul uman. Atenţie în privinţa oţetului! Aveţi grijă să fie natural, obţinut prin fermentarea vinului, şi să nu aibă adaos de sulfiţi. Sulfiţii perturbă absorbţia vitaminelor din grupul B şi în special al vitaminei B1 care participă la metabolizarea carbohidraţilor, proces esenţial pentru întreg organismul.

Slăbirea, faza de platou
Slăbirea, faza de platou