5 mituri despre dieta low-carb

Dieta low-carb a devenit foarte populară în ultimii ani, motiv pentru care au apărut în timp și câteva neadevăruri. Iată 5 mituri despre dieta low-carb.
19.09.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
5 mituri despre dieta low-carb
Urmezi o dietă cu puțini carbohidrați, dar cu multe proteine – excesul de proteine forțează corpul să intre în starea de cetoză, când metabolismul arde celulele grase pentru a produce energie. Însă acest proces duce la eliberarea de cetone, substanțe chimice care dau respirației și urinei un miros extrem de neplăcut, similar fructelor putrezite. Pentru a preveni acest lucru, bea mai multă apă și mestecă bomboane sau gumă cu mentă, dar fără zahăr.

Dieta low-carb a devenit foarte populare în ultimii ani. Această dietă este cunoscută pentru multiplele beneficii pe care le are pentru sănătate și mai ales în privința scăderii în greutate. Studiile arată că ajută și la controlul nivelului glicemic, tensiunii și îmbunătățește și sănătatea inimii și nivelul colesterolului. Însă mulți nu înțeleg cum funcționează de fapt această dietă, motiv pentru care au apărut câteva mituri care te restricționează să mai ajungi la rezultate optime.

Mituri despre dieta low-carb

Carbohidrații sunt foarte importanți din varii motive, inclusiv scăderea în greutate. Sunt necesari pentru formarea staminei, îmbunătățirea staminei și echilibrarea fluidelor și accelerarea recuperării.

Dieta low-carb nu conține carbohidrați. Mulți cred că această dietă presupune să nu consumi deloc carbohidrați. Greșit. Este vorba de minimizarea consumului de carbohidrați. Eliminarea completă a acestora din dietă este un pas greșit, deoarece carbohidrații sunt importanți pentru o bună funcționare a organismului.

Se potrivește oricui. Dietele low-carbs ajută la scăderea în greutate și oferă multe beneficii pentru sănătate, dar aceeasta nu este ideală pentru oricine. Multe persoane care urmează acest tip de dietă se pot confrunta cu disconfort și posibile efecte adverse ca probleme digestive, dureri de cap și multe altele. Factori precum vârstă, gen, tipul organismului și afecțiunile de sănătate existente și nivelul de efort fizic care poate fi depus pot afecta rezultatele dietei.

Alimentele care conțin carbohidrați sunt nesănătoase. Sunt multe persoane care consideră că dietele care conțin carbohidrați sunt nesănătoase, deoarece presupun consumul de alimente ca ovăzul, cartofii, fructele și legumele. Aceste alimente pot conține cantități mari de carbohidrați, dar sunt bogate în anumiți nutrienți esențiali. Este foarte important să avem o dietă echilibrată.

Aceste diete nu conțin fibre. Majoritatea fructelor, legumelor și cerealelor conțin fibre și carbohidrați. Așadar, dietele low-carbs nu elimină fibrele din alimentație.

Nu ar trebui să mănânci fructe și legume. Fructele și legumele sunt prietenoase în procesul de slăbire și sunt bogate în nutrienți. Dieta low-carb nu ar trebui să elimine consumul lor, mai ales că sunt extrem de importante pentru o dietă echilibrată. Un specialist îți poate explica în ce cantități este sigur să le consumi.

Guma de mestecat, bună pentru slăbit?
Guma de mestecat, bună pentru slăbit?