Cătălin de la Berlin: „Am fost mereu întrebat de ce nu am părăsit țara, deși am avut și am mereu oportunități…” INTERVIU EXCLUSIV

  • Publicat:

Cu o pasiune declarată pentru haine, Cătălin Raul Enache (numele său real) face pași decisivi în a-și cuceri publicul și din ce în ce mai mulți clienți. Iar ambițiile sale merg dincolo de granițele unui creator de conținut tipic din sfera fashion.

Despre cum e să fii stilist de modă și consultant de imagine în România, ne spune chiar Cătălin într-un interviu exclusiv.

Cătălin de la Berlin, stilistul vedetelor: Cred ca încă îmi caut stilul și îi las pe alții să-l definească sau să-l crediteze

CSID: Ești stilist vestimentar, consultant de imagine și creator de conținut. Curiozitatea mea este cum ai reușit să îți identifici propriul stil?

Cătălin de la Berlin: Îți mulțumesc pentru această apreciere, este foarte plăcut să aud ca am un stil personal însă, ma flatează, recunosc, însă, la nivelul de la care văd eu lucrurile mi se pare ca nici măcar acum, după aproape 20 ani ‘în’ modă nu am un stil specific, încă îl caut. Deunăzi am citit un interviu cu Giorgio Armani care m-a frapat dar în același timp am rezonat cu una din replicile lui în care susținea cam același lucru. Atâta timp cat ești super aware de valorile, calitățile tale în domeniu ce mai rămâne de experimentat, de depășit, de parcurs? Cred ca încă îmi caut stilul și îi las pe alții să-l definească sau să-l crediteze. Până una alta, continui sa roșesc… 🙂

CSID: Care sunt sursele tale principale de inspirație atunci când creezi o ținută?

Cătălin de la Berlin: În primul rând încerc să flatez cat mai mult personajul pentru care creez ținuta. După o discuție liberă și câteva întrebări cheie, după ce observ gesturile, mimica și postura corpului știu deja ce direcție să abordez. Mă axez mereu pe volumetrie, cromatică și textură, exact în această ordine pentru a da valoare persoanei respective. Și foarte important, încerc să creez și o poveste. Oamenii, din păcate uită din ce în ce mai mult de spectacolul străzii. Eu încerc să-l scot în evidență!

CSID: Care sunt pașii pe care îi urmezi atunci când creezi o ținută? Cum arată procesul din spate?

Cătălin de la Berlin: Evident contează clientul. Dacă este vorba despre private styling, țin cont de coordonatele vieții persoanei respective, de cum se mișcă, ce stil de viață are, ce necesități, aspirații, etc. dacă este vorba de un client companie, cu brief de urmat și multe constrângeri, cred, acum după multe experiențe ca ești considerat un bun profesionist dacă ești cat mai aproape de moodboard-ul dat, dacă ești o bună interfață, dacă reușești să transpui întocmai informația prin intermediul hainelor. Am învăța în timp ca a te impune doar pentru a-ți satisface ego ul e complet eronat.

CSID: Cât de important este să cunoști omul pe care urmează să îl îmbraci? Și cum reușești să formezi o conexiune cu acesta?

Cătălin de la Berlin: Cu toții suntem înzestrați cu instinct. Eu chiar mi-l ascult și asta e foarte important. E prima conexiune cu clientul. Știu inclusiv când mă minte, se eschivează, se minte pe el sau se răsfață. Ma pun în papucii ei/lui – e foarte important să se știe protejat, să știe ca informația share-uită este safe și ca nutrim același rezultat. Apoi lucrurile merg de la sine. E un adevărat proces. Din experiența de până acum, aș putea da în scris ca durează 3 ani ca un client să aibă totală încredere în stilistul lui. Dar apoi e minunat. Ies lucruri fantastice și chiar poți să ajungi să legi prietenii și relații pe viață. Pe verificate! 🙂

CSID: Care sunt brandurile de fashion, atât din România, cât și de la nivel internațional, pe care le urmărești cu interes în mediul online?

Cătălin de la Berlin: Sunt foarte norocos. De când lucram pentru reviste de modă și până astăzi am cunoscut personalități foarte talentate. Am putut să pătrund în lumea lor și să le înțeleg universul, spiritul creativ, metodica, tehnicile, să admir rezultatele.

Am prieteni designeri foarte talentați cărora le port mândru tinutele însă, din ce în ce mai mult aceștia urmăresc trendurile(evident, e de înțeles, trebuie sa vândă, să supraviețuiască) și mi se pare ca pierd din personalitate și din spiritul creativ. Întotdeauna încerc în private styling sau când lucrez pentru televiziune, cu artiști să îndrept clientul și spre creatori români, dar, deseori costurile sunt apropiate de cei internaționali și atunci clientul decide…

(…) Strict personal am câțiva preferați pe care-i urmăresc în fiecare sezon și care mă inspiră pe mine personal. La nivel internațional.

Când am cumpărat primul Vogue l-am descoperit pe Karl. A continuat să mă impresioneze și inspire până la final. Creatorul, omul, spiritul Lagerfeld. Apoi am făcut o pasiune pentru Gianni Versace și felul în care el vedea femeia. Vorbesc de filosofia brandului nu de felul în care este azi perceput sau de cum îl denigrează neaveniții. Vă dați seama ce înseamnă să adulezi un creator și apoi să găsești o ținută creată de el intr un magazin vintage și să-ți permiți o părticică din acel univers!?! Priceless! Dolce e Gabbana pentru vestibilitate, tradiție și respect pentru cultura și crez. Prada pentru inovație și cursiv…

Cel mai chic antisepticism posibil. Haider Ackerman pentru poveste și textură, Dries van Noten pentru nonșalanță, pentru felul în care în fiecare sezon se reinventează și te face să păstrezi amintiri. Ann Demeulemeester pentru viziune versus vestibilitate. Gucci pentru cea mai bună traducere a stilului italian, Hedi Slimane pentru silueta și concept. Christian Lacroix pentru lecția desăvârșită de modă și cultura, teatralitate și dramă.

(…) Cu siguranță sunt subiectiv, pe cei enumerați am fost suficient de norocos să-i și port și să înțeleg ca în spatele modei create de fiecare există un suflet ce respiră și duce modă le rang de artă. Și când aceasta ajunge să poată fi purtată și pe stradă-asta pe mine mă face fericit. Am fost mereu întrebat de ce nu am părăsit țara (deși am avut și am mereu oportunități). Deși unora li se poate părea vanitos, cred ca România, mai ales night scene-ul e încă o scenă perfectă pentru a fi cât de flamboyant, excentric sau teribilist dorești. Poate această libertate se naște și din nevoia de emancipare sau din nevoile pe care societatea încă le are din punct de vedere estetic însă, pentru mine și prietenii mei, momentan este suficient! România by night, rocks!

CSID: Care este secretul vestimentar pe care l-ai învățat și dorești să îl împărtășești cu noi?

Cătălin de la Berlin: Încearcă să-ți găsești propria identitate estetică, vestimentară. Nu te conduce duce după trenduri dar informează-te despre ele. Îmbrăcați-vă personaj! Adu o poveste în outfitul tău sau pornește de la o idee, nu neapărat obiect de îmbrăcăminte. Nu uita să fii puțin ridicol (ca să ai de unde să înveți), și mai mult îndrăzneț (ca să îți depășești limitele) dar neapărat aspirațional!

Citește și: Tudor Halațiu, designer vestimentar: „Consider că ce lipsește acestei industrii este unitatea între designeri. Sunt absolut sigur că, dacă am fi puțin mai uniți, am putea realiza lucruri grandioase…” INTERVIU EXCLUSIV

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult
Cea mai în vogă culoare de păr a verii
Cea mai în vogă culoare de păr a verii
Recomandare video
Tratamentul personalizat în cancerul de sân