Tudor Halațiu, designer vestimentar: „Consider că ce lipsește acestei industrii este unitatea între designeri. Sunt absolut sigur că, dacă am fi puțin mai uniți, am putea realiza lucruri grandioase…” INTERVIU EXCLUSIV

  • Publicat:

Cele mai frumoase povești – de la cele de succes, până la cele de viață – nu încep mereu cu a fost odată ca niciodată… Încep, de fapt, cu un strop de inspirație, de voință, de căutări, de regăsiri și de perseverență. Cam așa a început și povestea lui Tudor, un tânăr designer care astăzi ne-a acordat un interviu exclusiv despre întreg parcursul său în modă.

Despre ce înseamnă să pornești o afacere și să ai succes, aflăm chiar de la el.

Tudor Halațiu, despre modă și nu numai

CSID: Cine este „omul Tudor Halațiu” și cum s-a apucat de modă? 

Tudor Halațiu: Tudor Halațiu se împarte în 2 identități foarte diferite, cel puțin când vine vorba de activitatea mea. Profesia mea este de fashion designer și stylist și activez în domeniu de aproximativ 7 ani, chiar din momentul în care am terminat facultatea de arte și design. Când vine vorba despre `omul Tudor Halațiu` tind să cred că sunt o experiență aparte pentru fiecare persoană care mă cunoaște. Încerc pe cât posibil să separ într-un mod foarte echilibrat partea privată de partea profesională. Modă fac de când mă știu. Nu cred că aș putea face altceva în momentul acesta și cred că pentru fiecare persoană e foarte important să facă ceea ce îl/o reprezintă. Pe mine acest domeniu mă reprezintă în  totalitate mai ales că mănânc modă pe pâine în fiecare zi.

CSID: Care sunt caracteristicile creațiilor tale, ce ilustrează ele?

Tudor Halațiu: Zona pentru care sunt consacrat este zona de paiete, destinate nișei de lux. Când zici Tudor Halațiu zici din start paiete, strălucire și extravaganță și consider că este vital pentru fiecare brand să aibă un element recognoscibil și o identitate foarte clară. Pentru creațiile de podium mă inspir în general din problematicile actuale ale societății, spre exemplu pentru ultima colecție `DIRTY MONEY` punctul de inspirație a fost manipularea societății prin bani și remunerație. În general acest gen de subiecte mă interesează pe mine, conceptele grele și bine definite care să reflecte și realitatea în care trăim.

CSID: Care sunt materialele în care ideile tale se exprimă cel mai bine? 

Tudor Halațiu: Cum am zis mai sus, paietele sunt pentru mine punctul definitoriu și vreau să menționez că este materialul pe care în moementul de față îl manipulez cel mai bine. Când văd o țesătură cu paiete stiu din start ce vreau să fac din ea, cu ce o combin și cum o integrez într-o ținută să ofere per total un look modern și actual. Dacă spre exemplu ar veni cineva la mine cu o mătase naturală bej nu aș ști ce să fac din ea și m-aș bloca la prima interacțiune cu această țesătură, însă cu timpul voi învăța cu siguranță să îmi elimin aceste bariere. Momentan țesătura cu paiete este cel mai la îndemână material pentru mine.

CSID: Spune-ne, te rog, la ce lucrezi în prezent? Vreo colecție nouă, un nou proiect, etc

Tudor Halațiu: Momentan lucrez la creșterea afacerii. De curând am câștigat un proiect de finanțare pe fonduri europene și mi-am pus la punct afacerea și atelierul de creație. M-am retras între timp din București și activez cu afacerea de acasă, din inima Transilvaniei. Pe lângă asta, lucrez la colecția nouă pentru sezonul de toamnă-iarnă 2024, colecție ce va avea lansarea în exclusivitate la cel mai mare Fashion Event din România: ROMANIAN CREATIVE WEEK. Evenimentul se desfășoara la Iași la sfârșitul lunii Mai și abia aștept să îmi prezint noua colecție. Atât pot să spun că ceea ce pregătesc este bombă cu ceas și sunt 100% convins că industria și oamenii de specialitate sunt curioși față de ceea ce urmează să prezint.

CSID: Ce părere ai despre scena designului românesc?

Tudor Halațiu: Pentru scenariul designului romanesc aș avea nevoie o săptămână de povestit, însă mă voi rezuma la câteva cuvinte. Din partea mea există aspecte pozitive, dar și negative când vine vorba despre acest subiect.

Pozitiv este de spus că an de an ies pe piață foarte mulți designeri care au un mega potențial să ridice industria de la noi și ma bucur enorm pentru asta, iar cu această ocazie aș vrea sa felicit fiecare designer care reușește să își realizeze visul. În momentul de față există nume puternice de designeri români, atât pe piața românească și internațională care mențin România pe hartă. Consider că ce lipsește acestei industrii este unitatea între designeri. Sunt absolut sigur că, dacă am fi puțin mai uniți, am putea realiza lucruri grandioase, însă potențial există spre această direcție și sper să se materializeze la un moment dat.

(…) Când vine vorba de aspectele negative aș vrea mai degrabă să evidențiez unul foarte important. Consider că în ultima perioadă orice om care are niște haine în dressing și un număr generos de urmăritori pe social media devine formator de opinie în fashion-ul românesc, ceea ce este total greșit. Eu nu cred în oamenii de genul acesta. Consider că pentru a fi formator de opinie în domeniu trebuie să ai niste realizări în spate în acestă industrie, o școală de specilitate și experiența necesară să poți oferi sfaturi oamenilor despre cum sa te îmbraci și cum să combini hainele corect între ele. Pentru mine persoanele care chiar au un cuvânt de spus sunt stiliștii și oamenii care lucreaza real în domeniul fashion, nu influencerii care termină medicina și se trezesc mâine dimineață să își prezinte dressing-ul pe Instagram.

Citește și: Andreea Ardelean, stilist vestimentar: „Cred că niciodată nu este prea târziu să ne redescoperim. Stilul este la fel de individual ca și noi…” INTERVIU EXCLUSIV

FOTO: Arhivă personală @Tudor Halațiu

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult
Recomandare video
Tratamentul personalizat în cancerul de sân