Pielea: cum este afectată de emoțiile pe care le trăiești

Pielea tinde să se mențină curată și chiar să adopte un aspect radiant, dar atunci când ești nervoasă, anxioasă, la fel este și pielea ta.
04.06.2021 | Alexandra Necsoiu
Pielea: cum este afectată de emoțiile pe care le trăiești
Foto: shutterstock

Pielea ta este un indicator ideal pentru ceea ce simți și gândești, iar aceste aspecte sunt în strânsă legătură încă din pântec. Pielea și creierul sunt formate în același strat de celule embrionare. Cele două se despart pentru a crea epidermul și sistemul nervos, dar niciodată nu rămân interconectate. Pielea tinde să se mențină curată și chiar să adopte un aspect radiant, dar atunci când ești nervoasă, anxioasă, la fel este și pielea ta. Aceasta se poate înroși, se poate confrunta cu acnee sau chiar rozacee sau psoriazis. Din acest motiv există posibilitatea ca problemele de piele apărute în pandemia de COVID-19 să fie asociate anxietății produse de aceste evenimente.

În momentul în care ești pusă în situații stresante, glanda suprarenală secretă hormoni, inclusiv cortizol, adrenalină și mici cantități de testosteron care declanșează o avalanșă de reacții care pot duce la producția de sebum în exces, scăderea imunității și creșterea sângelui în vasele de sânge care poate duce la apariția cearcănelor. Nivelul de cortizol duce la inflamații, mai ales dacă nu se ameliorează în câteva zile săptămâni sau luni și poate duce la afecțiunii inflamatorii ale pielii precum acnee, eczemă și psoriazis.

În plus, din cauza cortizolului pielea pierde mai multă apă decât de obicei, rezultând pielea usctă. Vei observa că pielea nu va mai tolera un anumit produs de îngrijire. Cortizolul sparge colagenul din piele, iar astfel apar ridurile, iar rezultatul este vizibil la fiecare 30 de zile.

Emoțiile negative precum tristețea din urma unei despărțiri și anxietatea pot întrerupe obiceiurile noastre pozitive din stilul de viață pentru că tindem să nu mai punem accentul pe îngijirea pielii, uităm să ne demachiem ceea ce duce la blocarea porilor sau sărim peste hidratare. De asemenea, nu dormim suficient, ceea ce declanșează eliminarea de cortizol sau mâncăm pe fond de stres produse rafinate și care conțin zahăr, ceea ce duce la creșterea insulinei și testosteronului.

Cum să ai grijă de pielea ta, în funcție de starea pe care o ai

Ține stresul sub control

Este imposibil să eliminăm definitv stresul din viețile noastre, dar nu este imposibil să-l ținem sub control. Câtă vreme reușești să-ți controlezi emoțiile, pielea ta va avea alte reacții. Odată cu dispariția stresului este necesar să ai mai multă grijă de tine. Poți face asta cu aromaterapie, meditație, hipnoză etc. Practicile de mindfulness acționează preventiv, la fel și acupunctura despre care s-a demonstrat că stimulează eliminarea și sinteza serotoninei, care ajută la accelerarea dispoziției și echilibrului sistemului nervos.

Dormi suficient

Știm cât de important este somnul pentru o viață sănătoasă. Sunt necesare pentru un adult între șapte și opt ore de somn ca hormonii să funcționeze corespunzător și pielea să se vindece.

Fii atentă la rutina de îngrijire a pielii

Rutina de îngrijire a pielii ajută la menținerea sănătății sale. Folosește produse care conțin taurină, un aminoacid care accelerează energia celulară și face ca pielea să arate mai puțin obosită. De aseenea, canabisul (CBD sau extract de frunză de sativa) este bogat în acizi grași care au proprietăți de netezire a pielii.

Recomandări: