Mezzosoprana Oana Andra – creme naturale, odihna şi baletul o ajută să arate cu 15 ani mai tânără

Odihna, planificarea activităţilor, baletul, atenţia acordată alimentaţiei şi propriului corp, o cremă făcută în casă sunt secretele mezzo-sopranei Oana Andra.
  • Publicat:
Mezzosoprana Oana Andra - creme naturale, odihna şi baletul o ajută să arate cu 15 ani mai tânără
Oana Andra la Opera Naţională Bucureşti, foto arhiva artistei

Deşi anii trec, se pare că multi premiata internaţional mezzo-soprană nu îi lasă să îşi aşeze urme pe chipul şi trupul ei. Oana Andra arată că în urmă cu 15 ani, când am cunoscut-o. Mai mult de atât de curând Oana a debutat şi în roluri de soprană, ceea ce este rar întâlnit. Am stat de vorbă despre stilul ei de viaţă, reţete naturale de creme şi sportul care o menţine în aceleaşi haine mărimea 34 – 36.

CSÎD: Cum îţi menţii tinereţea?
Oana Andra:
Există două planuri care se întreţes: cel material-exterior şi cel spiritual-interior. Pentru diverşi oameni, balanţa se înclină către un taler sau altul…
Cred că tinereţea e o stare de spirit, că ea vine din interior: cum te simţi, aşa eşti. În timp, am dezvoltat un sistem de autoscanare, prin care reuşesc să percep ce-mi transmite organismul, unde sunt probleme… Ele se manifestă sub formă de zone teribil de încordate.

Oana Andra, Opera Naţonală Sofia în ”La Cenerentola”

CSÎD: Ai putea exemplifica?
Oana Andra
: De obicei, când ne doare ceva, avem tendinţa să ne întărim locul respectiv, ca şi cum am vrea să ascundem răul, să nu-l mai conştientizăm. Nu pot să nu zbor cu gândul la expresia biblică „şi-a înţepenit grumazul”. Prinşi în mrejele realităţii cotidiene, atraşi de tot felul de himere, oamenii nu mai sunt capabili să simtă nici măcar ce se petrece cu ei înşişi. La „grumaz” se mai spune şi „cerbice”, de aici „cerbicie” – încăpăţânarea cu care dăm importanţă iureşului vieţii, care ne îndepărtează de esenţa existenţei. Tindem să ne externalizăm toate capacităţile minunate cu care am fost hărăziţi, construin „cârje” în loc de picioare şi „unelte” în loc de braţe, transferăm totul către aparate şi maşinării, ca să acţioneze ele în locul nostru. Aşteptăm să fim vindecaţi de medicamente şi „reparaţi” de doctori, scoşi din plictiseală de jocuri electronice, distraţi de compoziţii sau opere plastice realizate pe calculator…

În duet alături de soţul ei, celebrul pianist şi profesor Alexandru Petrovici – la Teatrul Oden

Oana Andra – ”Este important să te conectezi la universul tău interior”

CSÎD: Dai o grămadă de energie publicului. Cum o recuperezi?
Oana Andra:
Este esenţial pentru mine să dispun periodic de un timp în care să mă pot desprinde de viaţa de zi cu zi, de zgomotul ei perturbant, şi să mă adâncesc în armonia universului interior. Descopăr acolo mecanisme prin care pot să-mi echilibrez starea generală, să mă autoregenerez…

Oana Andra şi Devid Cecconi la Teatru Astra Malta în ”Musetta”

Reţetă de cremă de faţă din Germania

CSÎD: Cum îţi menţii tenul tânăr şi sănătos?
Oana Andra:
Pe lângă autosugestie (râde, n.r.), din lumea exterioară folosesc, în continuare, produsele create de doamna Aslan sau o cremă preparată după o nouă reţetă, parţial dezvăluită de o doamnă din Germania, parţial îmbunătăţită de mine:

Ingrediente:
Combinaţie, în cantităţi egale, de uleiuri pure, naturale 100%, stoarse la rece:
– jojoba
– macadamia
– avocado
– argan
– migdale
– cocos
– măsline

2 linguri din combinaţia de mai sus
1 lingură seu viţel sau miel
1 linguriţă unt de cacao
1 linguriţă unt de shea
1 linguriţă ceară de albine
1 linguriţă extract de tătăneasă – uleios
câte 3 picături din vitaminele A, C, E, K – lichide
3 picături ulei esenţial de trandafiri

Eu fac mai multă, aşa că pun cam de trei ori cantităţile respective.
Mod de preparare: Se taie mărunt grăsimea animală, se topeşte în tigaie, se strecoară de pieliţe şi arsuri prin sită deasă. Se pune grăsimea animală înapoi în tigaie, se adaugă ceara de albine, şi se topeşte şi ea. Se adaugă unturile de cacao şi shea; se topesc. Se adaugă uleiurile şi vitaminele, se amestecă repede, fără să fiarbă.
Totul se toarnă cât e lichid (adică destul de fierbinte) în borcănele prin strecurătoare, cu tifon în ea, să se filtreze mai bine.
La răcire, crema se va închega, însă trebuie să ajungă de consistenţa untului, adică să fie compactă, dar să devină uleioasă la temperatura mâinii. Dacă are o consistenţă prea dură sau cu mici cocoloaşe, se repune în tigaie, adăugându-se încă o lingură din combinaţia de uleiuri, şi se încălzeşte până la omogenizare, fără să fiarbă!

CSÎD: Ai un ritual special pentru aplicarea acestei creme?
Oana Andra:
Crema se aplică dimineaţa şi seara, după curăţirea tenului cu lapte demachiant. Aplicarea pe piele se face prin mişcări circulare, contrare mersului acelor de ceasornic, dar cu crema uşor topită în mână şi cu o cantitate astfel încât pielea să nu fie antrenată, mişcată, trasă, ci doar deasupra ei să alunece degetul peste cremă. Şi tamponarea repetată, cu câte un deget, face bine, revigorând pielea.
Nu uitaţi că pielea este prinsă de nişte muşchi, iar tragerea ei dintr-o parte în alta, precum frecarea ochilor, o desprinde, ducând la formarea unor falduri nedorite…

La Teatru Astra din Malta, ”Musetta

Oana Andra – baletul antrenează toţi muşchii

CSÎD: Ce sport sau tip de mişcare faci?
Oana Andra:
Când eram mică, aveam de ales între muzică şi balet. Pentru că de la 2 ani ştiam că vreau să devin cântăreaţă, am ales muzica, studiind vioara 12 ani, iar între timp, la 16 ani am început şi canto.
Însă, baletul mi-a rămas foarte drag şi cu ceva timp în urmă am descoperit că pot să-mi urmez şi acest vis, ca hobby. Sunt chiar mândră că am un hobby, lucru extrem de rar, din păcate, în România!
Maestra care îmi îndrumă paşii la propriu este Mirela Simniceanu, o balerină pe care o preţuiesc foarte mult şi de care mă leagă frumoase amintiri, precum şi un prezent care-mi aduce multe satisfacţii. Am întâlnit-o în perioada debutului meu la Opera Naţională Bucureşti, când am făcut pregătiri coregrafice (la cererea mea expresă) pentru a dansa pe masă, în rolul Carmen din opera omonimă de Georges Bizet. Maestrul Ioan Tugearu a conceput un dans pentru mine, dans pe care l-am repetat sub atenta şi priceputa îndrumare a Mirelei Simniceanu. Ne-am regăsit, peste ani, în producţia lui Ion Caramitru, cu „Evgheni Oneghin”, şi mai târziu am aflat că ea predă balet atât celor care vor să devină profesionişti, cât şi celor care iubesc baletul şi vor să-l practice de plăcere. Ideea m-a atras enorm şi de mai mult de un an, în perioadele în care sunt în Bucureşti, merg cu pasiune de două ori pe săptămână la cursuri individuale de balet!
CSÎD: Cum simţi că te ajută mişcările graţioase de balet?
Oana Andra:
Am descoperit că efortul fizic făcut cu puterea şi greutatea propriului corp este mult mai eficient decât cel în care „tragi de fiare”. Balerinele care practică dansul şi la vârste înaintate îşi păstrează supleţea siluetei şi tonusul pielii, căci, făcut conştiincios, baletul antrenează toţi muşchii. Mirela este un tehnician foarte riguros şi nicio fibră nu scapă neîncordată, sub privirea ei ageră!
 

Fotografii din arhiva artistei

Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi - Editor
 Senior Editor si Fashion Stylist Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy. Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru ...
citește mai mult
Puncte de grăsime: cauze, tratament
Puncte de grăsime: cauze, tratament
Recomandare video
Tratamentul personalizat în cancerul de sân