Dr. Mihaela Leventer: cum să nu ne atingem faţa pentru a scădea riscul de îmbolnăvire

Dr. Mihaela Leventer, medic primar dermatolog ne oferă 10 sfaturi preţioase prin care să nu ne mai atingem faţa în această perioadă.
Dr. Mihaela Leventer: cum să nu ne atingem faţa pentru a scădea riscul de îmbolnăvire
Dr. Mihaela Leventer: cum să nu ne atingem faţa pentru a scădea riscul de îmbolnăvire

Nu ne mai strângem în braţe, stăm la distanţă unii de alţii şi ne spălăm des pe mâini, săpunind fiecare centimetru de piele minim 20 de secunde. Dincolo de toate aceste măsuri, cel mai periculos este să ducem mâna la faţă şi astfel să transportăm virusul spre nas, gură şi ochi.

Se spune că obişnuim să ne atingem faţa de cel puţin 20 de ori pe oră, accidental sau din cauza obiceiurilor proaste. Uneori nu te poţi abţine pentru că, brusc, te mănâncă sau îţi freci ochii sau îţi rozi unghiile sau, mai rău, îţi storci coşurile sau rupi cu unghiile cojiţele care se formează pe ten.

S-a demonstrat că virusul nu străbate pielea, dar se aşează pe ea şi poate fi transportat în zona umedă a mucoaselor şi astfel pătrunde în căile respiratorii de unde afectează în scurt timp plămânii. Mâinile pot fi contaminate de pe obiectele pe care le ating şi pe care s-au aşezat picăturile care conţin noul coronavirus. De aici şi sfatul ca mâinile să fie spălate frecvent cu apă şi săpun. 

Cum păstrăm faţa curată? Cum scădem riscul de îmbolnăvire? Cum facem să scăpăm de obiceiurile proaste? Dr. Mihaela Leventer, medic primar dermatolog ne oferă 10 sfaturi preţioase care să ne ajute în acest sens.

  1. Nu vă sărutaţi până nu v-aţi dezinfectat amândoi!
  2. Schimbaţi un tic cu altul. De exemplu, ca să nu ne roadem unghiile, le putem scurta da cu ojă obişnuită care se distruge uşor la atingere. Vom avea, cu siguranţă, mai multă grijă ca oja să rămână intactă pe unghii. Alt mijloc ar fi să avem tot timpul un obiect în mână. Un exemplu este şiragul de mărgele, obicei împrumutat din cultura arabă, sau bilele antistres, obicei chinezesc. Ideea este să mutăm atenţia spre altceva, cum ar fi tricotatul, desenatul sau chiar jocurile pe tabletă sau telefon. Orice activitate manuală ajută.
  3. S-a constatat că femeile care poartă fond de ten şi machiaj sunt mai atente să nu-l distrugă prin atingere. O soluţie ar putea fi, deci, să purtaţi machiaj chiar şi în casă.
  4. În loc de atingere accidentală, mai bine îngrijire compulsivă. Demachierea poate fi un exerciţiu bun. Păstraţi rutina zilnică de îngrijire chiar dacă nu ieşiţi din casă. Apă micelară, apă, săpun, cremă. Faceţi asta de trei ori pe zi – dimineaţa, la prânz şi seara. Cu menţiunea că produsele pot diferi în funcţie de momentul zilei.
  5. Ţineţi un jurnal de bune practici. Încercaţi să definiţi care sunt punctele vulnerabile. De exemplu: stau cu mâna pe faţă când citesc sau învăţ sau când mă uit la televizor. Este un jurnal asemănător celor de dietă şi ajută la conştientizarea obiceiurilor proaste.
  6. Rugaţi-i pe cei din jur să vă atenţioneze, fără să vă supăraţi.
  7. Amintiţi-vă câte lucruri neplăcute faceţi cu mâinile şi câte lucruri minunate.
  8. Dezinfectaţi obiectele care ajung în contact cu faţa şi mâinile, cum ar fi telefonul sau ochelarii, pixul, mouse-ul.
  9. Hotărâţi un premiu pe care să vi-l oferiţi de câte ori reuşiţi să vă abţineţi conştient din a vă atinge faţa. Pentru că meritaţi.
  10. Purtaţi ochelari, vizetă şi mască. În felul acesta nu uitaţi că nu e bine să vă atingeţi faţa şi, totodată, o feriţi de atingerea picăturilor virale.
Cum să te tunzi singură, acasă
Cum să te tunzi singură, acasă
Cel mai nou articol Video:
Dr. Horia Cioflan: chirurgia robotică în afecțiunile ginecologice