Un an nou, o schimbare în bine pentru tine: De ce începutul de an este cea mai bună perioadă pentru a face o schimbare (chiar dacă nu ești un fan al obiectivelor de început de an?)

  • Publicat:
Un an nou, o schimbare în bine pentru tine: De ce începutul de an este cea mai bună perioadă pentru a face o schimbare (chiar dacă nu ești un fan al obiectivelor de început de an?)

Indiferent dacă îți plac sau nu  obiectivele de început de an, nu există un moment mai bun decât debutul anului pentru un nou început. Fie că este vorba de un obiectiv personal sau de unul de business ori de o schimbare a stilului de viață, acesta ar putea fi momentul perfect pentru a începe ceva nou. Poate un regim de fitness, alegeri alimentare mai sănătoase sau planuri de călătorii.

Numită după zeul roman Janus, nu este o coincidență faptul că luna ianuarie este simbolul unor noi capitole. Zeu roman cu două fețe, dintre care una privește înainte și cealaltă înapoi, Janus este gardianul porților și ușilor. Reprezentant al începuturilor și sfârșiturilor, el caracterizează capacitatea noastră de a începe ceva nou în timp ce suntem recunoscători trecutului. Dar, indiferent dacă îți stabilești obiective care îți vor schimba viața sau doar începi anul cu o doză sănătoasă de pozitivitate, există beneficii bine documentate în a-ți face planuri.

Beneficii pe termen lung: cercetările arată că obiectivele de început de an sunt o strategie excelentă pentru a obține o perspectivă mai fericită și mai echilibrată asupra vieții. Când mergi înainte cu o direcție clară, îți îmbunătățești sănătatea emoțională și mentală.

Mai multă motivație: atingerea obiectivelor personale și depășirea barierelor te pot ajuta să ai mai multă încredere în tine și să-ți crești motivația. Când depășești obstacolele și obții ceva important pentru tine, creierul tău eliberează dopamină. Sentimentul de mândrie pe care îl simțim atunci când ne îndeplinim obiectivele ne dă încredere să continuăm și să realizăm mai mult.

Un sentiment de comunitate: unul dintre cele mai bune aspecte ale stabilirii unui nou obiectiv de început de an în ianuarieeste că sunt șanse mari să existe o comunitate de oameni care fac același lucru. Ai sprijin și încurajare din partea celorlalți care își stabilesc propriile obiective personale, ceea ce te poate ajuta să le atingi pe ale tale.

Cauți inspirație?

Un studiu realizat de Statista a arătat că cele mai comune obiectivele de început de an sunt acelea legate de exerciții fizice și de fitness, o alimentație mai sănătoasă, pierdere în greutate, gestionarea banilor și anumite schimbări ale stilului de viață legate de fumat, alcool și timpul petrecut pe rețele sociale.

Una dintre cele mai mari schimbări pe care cineva ar putea dori să le facă este renunțarea la fumat. Știm cu toții că fumatul dăunează, dar nu sunt foarte mulți aceia care cunosc motivul pentru care fumatul este atât de nociv pentru sănătate.  În fumul de țigară există peste 6.000 de substanțe, dintre care aproximativ 100 au fost identificate de autoritățile de sănătate publică ca fiind nocive sau potențial nocive. Mulți cred că nicotina prezintă cel mai mare risc pentru sănătate, însă, deși creează dependență și nu este lipsită de riscuri, nicotina nu este cauza principală a bolilor asociate fumatului. Realitatea este că fumul produs în urma arderii este principala cauză a bolilor asociate fumatului.

Diferența fundamentală dintre produsele fără fum și țigări este că alternativele fără fum oferă nicotină fără ardere. Când procesul de ardere și fumul care rezultă sunt îndepărtate, nivelurile de substanțenocive și potențial nocive pot fi reduse semnificativ în comparație cu fumul de țigară. Este important să reținem că produsele fără fum sunt destinate adulților, ca alternative la continuarea fumatului.

 

Renunță la fumat în acest an

Cea mai bună decizie este să renunți complet la țigări și la nicotină, iar milioane de oameni reușesc acest lucru, în fiecare an. (Cere ajutor unui medic sau adresează-te unui serviciu local de asistență pentru renunțarea la fumat – te vor ajuta să găsești un plan care funcționează cel mai bine pentru tine.)

Desigur, renunțarea la țigări este o provocare personală unică și nu toată lumea reușește de prima dată. Acei adulți care continuă să fumeze ar putea dori să exploreze mai în detaliu știința și inovația din spatele alternativelor fără fum. Produsele care încălzesc tutunul în loc să-l ardă, deși creează dependență și nu sunt lipsite de riscuri, sunt o alternativă mult mai bună pentru adulți decât continuarea fumatului.

Diferența fundamentală dintre produsele fără fum și țigări este că alternativele fără fum oferă nicotină fără ardere. Când procesul de ardere și fumul care rezultă sunt îndepărtate, nivelurile de substanțe nocive și potențial nocive pot fi reduse semnificativ în comparație cu fumul de țigară. Este important să reținem că produsele fără fum sunt destinate adulților, ca alternative la continuarea fumatului. Ele nu sunt concepute ca produse care să ajute la renunțarea la fumat.

Oricare ar fi motivația ta pentru a stabili obiective de început de an, decizia de a renunța la țigări duce la o viață mai bogată în mai multe moduri. Cu sprijinul potrivit, poți planifica un viitor mai luminos fără țigări.

sursa foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Biorezonanța Asyra: cum funcționează și ce beneficii are
Recomandări: