Ultima dorință a lui Giorgio Armani! Ce le-a cerut moștenitorilor prin testament

  • Publicat:
Ultima dorință a lui Giorgio Armani! Ce le-a cerut moștenitorilor prin testament

După o viață în care a refuzat constant ofertele de preluare ale marilor conglomerate din industria modei, Giorgio Armani a lăsat în urma sa nu doar un imperiu de lux, ci și un set clar de instrucțiuni pentru succesiunea acestuia.

Legendarul designer, decedat pe 4 septembrie 2025, la vârsta de 91 de ani, a redactat două testamente — unul pentru partea de afaceri și altul pentru proprietățile personale — în care a stabilit cum trebuie gestionată moștenirea sa.

Pachet de 15% din afacere, scos la vânzare – dar nu imediat

Într-un gest neașteptat, Giorgio Armani le-a cerut moștenitorilor săi să vândă un pachet minoritar de 15% din companie, dar nu mai devreme de un an și nu mai târziu de 18 luni de la moartea sa. Potențialii cumpărători preferați sunt LVMH, Essilor-Luxottica sau L’Oreal, ori un alt grup de modă „de același calibru”.

Această decizie vine după decenii în care Armani a refuzat toate ofertele venite din partea marilor grupuri internaționale, păstrând independența brandului său.

Moștenitorii direcți și distribuirea afacerii

Conform testamentului, controlul companiei este împărțit între mai mulți membri apropiați ai familiei și colaboratori:

  • Leo Dell’Orco, colaborator apropiat și șef al diviziei de modă masculină – 40% din acțiuni
  • Silvana Armani, nepoata sa și coordonatoarea diviziei feminine – 15%
  • Andrea Camerana, nepot și fost director executiv – 15%
  • Roberta Armani, nepoată, și Rosanna, sora sa – câte 15%, însă fără drept de vot
  • Restul de 30% rămâne sub controlul Fundației Armani, înființată în 2016

Această structură reflectă dorința fondatorului de a păstra direcția artistică și valorile casei de modă în mâinile unor persoane de încredere, cu experiență în companie.

Instrucțiuni clare pentru viitoarele colecții

În testamentul său, Giorgio Armani a lăsat moștenitorilor și o viziune clară pentru direcția estetică a brandului său. A cerut ca viitoarele colecții să fie:

„Esențiale, moderne, elegante și discrete, cu atenție la detalii și purtabilitate.”

Această mențiune arată că Armani nu a dorit doar să lase în urmă o afacere profitabilă, ci și un stil care să-i reflecte filozofia: simplitatea sofisticată și rafinamentul funcțional.

Averea personală, împărțită între familie și fundație

În afara imperiului de modă, Armani deținea și un pachet de 2,5% din acțiunile Essilor-Luxottica, estimat la peste 2,5 miliarde de euro, dar și proprietăți impresionante în Milano, New York, Pantelleria și St. Tropez. Distribuirea averii private s-a făcut între membri ai familiei, fiecare cu roluri mai degrabă simbolice, dar cu o legătură strânsă cu viața personală a creatorului.

Ultimul omagiu: colecțiile finale și o expoziție aniversară

Ultimele colecții Emporio Armani și Giorgio Armani semnate chiar de fondator vor fi prezentate postum, în cadrul Săptămânii Modei de la Milano, care începe pe 23 septembrie 2025. În paralel, la Pinacoteca di Brera va fi deschisă o expoziție aniversară dedicată celor 50 de ani de existență a brandului Giorgio Armani – un omagiu adus viziunii și moștenirii sale în moda mondială.

FOTO: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult