Editia nr.56
nr 56 | 08.2010
vezi arhiva aboneaza-te
 

Sa spulberam mituri despre consumul de apa

Sa spulberam mituri despre consumul de apa

Sa bei zilnic cei doi litri de apa recomandati de toti medicii, prin intermediul tuturor canalelor media, poate fi un adevarat calvar, insa nu trebuie sa te supui la un asemenea supliciu daca simti ca esti depasita. Si asta pentru ca ultimele cercetari in domeniu demonstreaza ca acest obicei este aproape inutil...

O echipa de cercetatori de la Universitatea din Pennsylvania a rasturnat celebrul mit urban - de acum! - potrivit caruia consumul zilnic de apa in cantitati masive ne fereste de multe boli, ba mai mult decat atat, ne pastreaza tinere si frumoase pana la... adanci batraneti.

In incercarea de a demonstra stiintific beneficiul apei asupra organismului uman, dr. Stanley Goldfarb si dr. Dan Negoianu au ajuns la concluzia ca nu exista niciun motiv relevant pentru care un individ perfect sanatos ar trebui sa bea lichid mai mult decat suporta.

Cei doi medici au analizat problema din perspectiva modului in care rinichii fac fata unei anumite cantitati de apa, iar rezultatele la care au ajuns sunt sustinute si de ultimele studii publicate in Jurnalul societatii americane de nefrologi.

Consumul mare de apa taie pofta de mancare

Cum nu se pate mai fals!, au decretat specialistii mai sus amintiti. In incercarea disperata de a-si suprima apetitul, multe persoane beau apa inainte si dupa masa. Satietatea de moment este inselatoare, caci apa nu influenteaza in niciun fel producerea de hormoni responsabili cu pofta noastra de mancare.

Apa ajuta la eliminarea toxinelor din organism

Toxinele se elimina din organism prin aparatului excretor, insa nu este nevoie de cei doi litri de apa pentru ca rinichii sa ne scape de ele. Cu cat bem mai multa apa, cu atat va creste volumul de urina insa nu va creste in mod necesar si cantitatea de toxine eliminate.

Un ten stralucitor cere multa apa

Conform ultimelor estimari, consumul de apa nu are nici o legatura cu nivelul de hidratare al tenului. Specialistii au demonstrat ca apa in cantitati apreciabile aduce beneficii celor care locuiesc intr-un climat cald si uscat, unor categorii de atleti, precum si suferinzilor de calculi renali. Nici un beneficiu notabil insa in cazul celor sanatosi.

Mai mult decat atat, exista situatii in care prea multa apa strica. Acesta este si cazul alergatorilor pe distante lungi, pentru care supra-hidratarea in timpul exercitiului fizic este mult mai nociva decat sub-hidratarea.

Tot aici, cercetatorii mai citeaza si cazul unei femei care a murit in urma unei inflamatii a creierului cauzata de consumul continuu si rapid de apa, pret de cateva minute, in timpul unui concurs.

Citeste si Cel mai scump pahar cu apa

 

Tags: apa, rinichi, satietate, hormoni, apetit, calculi renali

exclusiv online din 09.2009
 
 
Pe aceeasi tema
 

Un mar pe zi previne aparitia calculilor renali

Un mar pe zi previne aparitia calculilor renali
Mancarea sanatoasa previne formarea calculilor renali, spun cercetatorii americani, care ne indeamna sa consumam cat mai multe fructe, legume,...
mai mult
 
 

Hipotiroidismul, semn de longevitate

Hipotiroidismul, semn de longevitate
Hipotiroida, starea patologica cauzata de insuficienta secretare a hormonilor tiroidieni, se pare ca este, de fapt, un semn de longevitate, dupa...
mai mult
 
 

Sex pe fuga? Da, in pauza de masa!

Sex pe fuga? Da, in pauza de masa!
Ce dureaza mai putin decat prepararea unei cesti de cafea sau alimentarea masinii la statia de benzina? Sexul pe fuga! In vartejul programelor...
mai mult
 
 

4 motive pentru care trebuie sa mananci mai lent

4 motive pentru care trebuie sa mananci mai lent
Traim in secolul vitezei. Ne grabim cand mergem la serviciu, cand ne vizitam prietenii, cand vorbim cu cei dragi si chiar atunci cand mancam!...
mai mult
 
Articole recomandate
 

Herpesul genital nu este niciodata complet inactiv

Herpesul genital nu este niciodata complet inactiv
23.11.2009
Un nou studiu scoate la iveala ca herpesul genital nu intra niciodata intr-o stare latenta. Chiar si atunci cand nu provoaca eruptii, virusul...
mai mult
 
 
 

Combate eficient si sigur durerea!

Combate eficient si sigur durerea!
12.11.2009
Ai nevoie de ajutor pentru a scapa de dureri? Alege cu atentie intre cele mai comune analgezice de pe piata: paracetamolul, ibuprofenul si...
mai mult
 
 
 

Simptome pe care nu ar trebui sa le ignori

Simptome pe care nu ar trebui sa le ignori
30.11.2009
Unele boli se instaleaza lent, pe ascuns, fara sa ne dam seama ce se intampla. Iar cand ajungem la medic, descoperim ca este deja tarziu. Iata...
mai mult
 
 
 

E suficient sa facem testul Papanicolau o data la 2 ani

E suficient sa facem testul Papanicolau o data la 2 ani
24.11.2009
Noi rezolutii au fost trasate de expertii americani in privinta programului de diagnostic si prevenire a cancerului de col uterin. Astfel, primul...
mai mult
 
 

Vezi toate articolele

 
Comenteaza

Articol: Sa spulberam mituri despre consumul de apa

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

nume autor *
email *
titlu *
comentariul tau*

* - campurile marcate cu steluta sunt obligatorii

Redactorii csid.ro isi rezerva dreptul de a modera comentariile. Vor fi sterse comentariile care conţin injurii, un limbaj licentios, instigare la incalcarea legii, la violenta sau la ura.
Va multumim!

 
Comentariile userilor
dr. Druhmen Albert
03.10.2009 - 01 : 48

Consumul de apa
Draga Andra ... problema este ca dvs. nu consumati destule saruri,dulcuri, nu faceti destula miscare, de asta nu simtiti nevoia sa consumati apa. Consumul de salam, margarina si ulei este daunator pentru organism - si de asta aveti probleme cu tenul. Sa stii ca salamul si margarina din ziua de azi sunt…

 
andra
06.09.2009 - 07 : 12


nu prea imi vine sa cred ce scrie in articolul asta. in urma cu 1 an nu beam apa cu zilele, nu simteam nevoia. de cand mi-am impus sa consum cel putin 2 l de apa pe zi, nu mai am probleme atat de grave cu tenul, probleme pe care le aveam de la 10 ani, am slabit 6 kg, mi-a crescut tensiunea de 9,3 si nu ma mai dor nici rinichii. cred ca acest articol este de 2 lei....apa chiar este importanta

 
guest csid.ro
06.09.2009 - 07 : 12


In incercarea de a demonstra stiintific beneficiul apei asupra organismului uman, dr. Stanley Goldfarb si dr. Dan Negoianu au ajuns la concluzia ca nu exista niciun motiv relevant pentru care un individ perfect sanatos ar trebui sa bea lichid mai mult decat suporta.

 
Pagini: 1
Publicitate
Horoscop 03.09.2010

Se vor regla o serie de lucruri, dupa ce te vei ocupa de acele aspecte care au stat la baza unor blocaje. De la jumatatea lunii, vor merge bine si afacerile si treburile personale.
Bani: Ca-ti vor intra bani cam pe tot parcursul lunii, asta e clar. Cum ii vei conserva, asta ramane de vazut.
Dragoste & Sex: Sfera sentimentala pare mult mai destinsa si o sa-ti poti face planuri de viata in doi. Daca relatia era pe punctul de a se destrama, unul dintre voi o sa aiba curajul sa treaca peste toate neplacerile din ultimii 2 ani si ceva si o sa va-mpacati.
Sanatate: Sanatatea are unele minusuri pe care o sa le poti remedia, cu conditia sa te prezinti la doctor. O dieta nu ti-ar strica deloc.

alege zona