Oamenii de ştiinţă consideră că şobolanii nu sunt îndeajuns studiaţi

La New York, dacă ai şobolani în casă, primeşti 1000 de dolari să laşi oamenii de ştiinţă să îi poată studia, scrie Huffington Post.
Oamenii de ştiinţă consideră că şobolanii nu sunt îndeajuns studiaţi

Milioanele de şobolani au o reputaţie care nu ar trebui trecută cu vederea de autorităţi – sunt purtători de microbi şi împrăştie boli, distrug case, pot cauza incendii. Şi, în ciuda acestei notorietăţi şi a riscului pentru rasa umană, se ştiu foarte puţine lucruri despre şobolani şi comportamentul lor. Motiv pentru care s-a publicat recent un studio despre şobolani.

Cercetătorii americani şi australieni au condus un studiu publicat în Jurnalul de Ecologie Urbană în care au descoperit că şobolanii urbani sunt animalele cel mai puţin studiate, deşi sunt unele cele mai importante dintre animalele prezente în oraşe în număr mare.

“Şobolanii sunt o consideraţi o nenorocire a aşezărilor urbane, asociată cu sărăcia, bolile”, spune coautorul studiului Jason Munshi-South. “Pentru că au o reputaţie foarte proastă, oamenii evită să spună că au şobolani vecinilor sau cercetătorilor, şi atunci nu pot fi îndeajuns de bine studiaţi”, a declarat Munshi-South, un profesor asociat de biologie la Universitatea Fordham din Bronx.
În efortul de a afla mai multe informaţii despre comportamentul şobolanilor, oamenii de ştiinţă au făcut nişte studii de amploare în New York. Pentru a ajunge în casele unde există şobolani, oamenii de ştiinţă au colaborat cu firme de exterminare, oferind proprietarilor servicii gratuite şi confidenţiale de eradicare a şobolanilor. Mai mult, pentru a-şi putea continua studiul în Manhattan, cercetătorii oferă 1000 de $ recompense celor care oferă accesul în propria locuinţă infestată cu şobolani.

Vin valuri de călduri mortale