Nevoia de vitamine în funcţie de vârstă – de unde să le iei în mod natural

Odată cu vârsta organismul are nevoie de vitamine şi minerale în plus, pentru a menţine sistemul imunitar sănătos.
06.04.2020 | Autor: Raluca Neagu

Odată cu vârsta organismul are nevoie de vitamine şi minerale în plus, pentru a menţine sistemul imunitar sănătos.Femeile peste 50 de ani ar trebui să consume mai mult calciu, care se găseşte în produsele lactate, iaurt, chefir, brânzeturi.

Vitamina B12 este necesară pe tot parcursul vieţii. Se  găseşte în carne roşie, peşte, ouă.Vitamina D ajută absorbţia calciului în organism. Cel mai bine se sintetizează din expunerea la soare. Alte surse sunt peştele gras – somon, macrou, sardine.

Vitamina B6 îmbunătăţeşte activitatea creierului şi ajută memoria. Se găseşte în ficat, peşte, cereale integrale.
Magneziul ajuta sistemul muscular, osos şi nervos. Deficitul de magneziu poate fi cauzat şi de tratamentele pentru boli cronice.

Surse naturale de magneziu sunt nuci, seminţe, verdeţuri, banane.
Zincul ajută sistemul imunitar, protejează vederea şi combate inflamaţiile. Se găseşte în fructe de mare, cereale integrale.

Seleniul ajuta la funcţionarea glandei tiroide, întăreşte sistemul imunitar şi activitatea cerebrală. Nucile de Brazilia sunt o sursă foarte bogată de selenium.

Potasiul ajută sistemul cardiovascular şi circulator, dar feriţi-vă de un consum exagerat.  Se găseşte în banane, caise deshidratate, spanac, lapte.

sursa foto: profimediaimages