Un nou tip de virus a fost descoperit recent. Nu seamănă cu nimic din ce au mai văzut oamenii de ştiinţă până acum

Cercetătorii din Brazilia au descoperit un nou virus misterios, denumit de experţi Yaravirus.

Dacă panica indusă de noul coronavirus nu era suficientă, recent, oamenii de ştiinţă au descoperit un nou virus misterios, denumit de experţi Yaravirus. Numele provine de la o zeiţa Yara, „mama tuturor apelor”, care în mitologia amazoniană este o sirenă care îi ademeneşte pe marinari sub apă, fără întoarcere.

Savanţii au descoperit acest virus în apele Lacului Pampulha din oraşul brazilian Belo Horizonte, mai exact într-o amibă.

După secvenţierea genomului acestui virus, ei au constatat că peste 90% din microorganismul bizar era format din gene nemaiîntâlnite până acum în natură.

Iniţial, ei credeau că au descoperit un virus-gigant, dar testele metagenomice au arătat că de fapt acesta nu constituie un pericol pentru mediul înconjurător.

Virusurile-gigant au capacitatea de a-şi repara, replica sau transcrie ADN-ul. În schimb, Yaravirusul nu prezintă astfel de trăsături.

Cu toate acestea, pentru a înţelege mai bine impactul acestui nou tip de virus asupra mediului înconjurător, originea şi modul în care evoluează, savanţii susţin că sunt necesare studii suplimentare.

Sursa: livescience.com