Uleiul de rapiţă, benefic în dieta bolnavilor de diabet de tip II

Noile studii efectuate de Spitalul St. Michael, Canada, sugerează că uleiul de rapiţă este o bună alternativă pentru bolnavii de diabet de tip II. Doctorul David Jenkins, directorul Clinicii de Nutriţie, a făcut un experiment care s-a bazat pe o analiză a dietelor pe care le-au avut bolnavii de diabet de tip II.
Uleiul de rapiţă, benefic în dieta bolnavilor de diabet de tip II

Noile studii efectuate de specialiştii de la Spitalul St. Michael, Canada, sugerează că uleiul de rapiţă este o bună alternativă pentru bolnavii de diabet de tip II.

Doctorul David Jenkins, directorul Clinicii de Nutriţie, a făcut un experiment care s-a bazat pe o analiză a dietelor pe care le-au avut bolnavii de diabet de tip II. Aceştia au avut o dietă bazată pe un indice glicemic scăzut, care includea pâine făcută cu ulei de rapiţă sau o dietă bazată pe produse din grâu integral.

Potrivit studiului publicat în Diabetes Care, cei care au consumat pâine cu ulei de rapiţă au avut parte de o reducere semnificativă a nivelului de glucoză din sânge şi a colesterolului LDL sau ″colesterolul rău″.

Dieta care includea uleiul de rapiţă a avut cel mai semnificativ impact asupra celor care avuseseră nivelul de glucoză cel mai mare în ultimele 2-3 luni.

Dr. Jenkins a spus că un alt lucru interesant pe care l-a observat a fost faptul că pacienţii care au urmat dieta cu produse din grâu integral au avut un flux sanguin mult mai bun decât ceilalţi. A concluzionat că acest lucru poate fi un indiciu care arată că alimentele bazate pe grâu integral pot reduce riscul bolilor cardiovasculare.

Uleiul de rapiţă conţine doar 7% grăsime saturată, mai puţin de jumătate decât uleiul de măsline, considerat benefic pentru sănătate.

Dr. Jenkins şi colegii săi au dezvoltat conceptul de index glicemic la începutul anilor 1980 ca o modalitate de a explica modul în care diferiţi carbohidraţi afectează glucoza din sânge şi pentru a afla ce tip de alimente sunt cele mai bune pentru persoanele cu diabet zaharat.

Alimentele cu indice glicemic mare (precum pâinea albă, cartofii sau  orezul) produc rapid o creştere mare a glucozei din sânge, ceea ce poate afecta ochii, rinichii şi inima. Carbohidraţii din alimentele cu indice glicemic scăzut sunt procesaţi încet, astfel încât nivelul glucozei din sânge şi al insulinei creşte lent cauzând leziuni mai mici.

Alte studii au demonstrat că dietele cu un indice glicemic scăzut reduc şansele de apariţie a diabetului zaharat, iar grăsimile mononesaturate, cum ar fi rapiţa şi uleiul de măsline, reduc riscul de boli cardiovasculare.

Autor: Theodora Râbu

Sursa: Science Daily

Recomandări:
Ce nume va purta fetița Ducilor de Sussex
Ce nume va purta fetița Ducilor de Sussex
CANCAN.RO lansează super-producția CANCAN NEWS
CANCAN.RO lansează super-producția CANCAN NEWS