Plăteşti cash sau cu cardul?

Studiul "Experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali" arată că în România femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plată în timp ce bărbaţii preferă cash-ul.
Plăteşti cash sau cu cardul?

Chiar dacă plăţile în numerar reprezintă cea mai veche formă de circulaţie a banilor, plata cu cardul este o variantă non-cash din ce în ce mai folosită în practică.

Ca să identifice ponderea celor două categorii de plată în comportamentul de consum: cash sau non-cash, EY România a realizat o cercetare în perioada 31 martie – 5 mai, pe un eşantion de 280 de persoane, cu vârsta între 20 şi 35 de ani.

Astfel, studiul Experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali arată că în România femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plată în timp ce bărbaţii preferă cash-ul.

Studiul a fost structurat pe etapele paşilor de cumpărare a 5 tipuri de produse şi 4 tipuri de servicii din care am extras datele relevante pentru modalitatea de plată şi experienţa post-cumpărare.

Vă prezentăm succint în continuare principalele aspecte identificate:

  • În ce priveşte achiziţionarea serviciilor femeile preferă ca modalitate de cumpărare: 79% în magazin, 7% online şi 14% ambele în timp ce bărbaţii preferă ca modalitate de cumpărare 70% în magazin, 8% online şi 22% ambele.
     
  • Cumpărarea produselor este preferată de femei în varianta: 68% în magazin, 6% online şi 22% ambele în timp ce bărbaţii optează pentru modalitate de cumpărare în magazin 63%, online 7% şi ambele 30%.
     
  • Atât femeile (85%) cât şi bărbaţii (82%) preferă să facă împrumuturi bancare în sucursala. Femeile preferă să cumpere produse alimentare (87%) în magazin şi asigurări (81%) în agenţie în timp ce bărbaţii preferă şi ei să cumpere serviciile medicale (77%) şi automobile (76%) de la sursă.
     
  • Deşi mici ca pondere, valorile înregistrate la cumpărarea în mediul online pentru principalele categorii de produse/servicii sunt: telefonia mobilă/servicii internet (13%) femei şi 20% bărbaţi, electronice şi electrocasnice 7% femei şi 10% bărbaţi.

Modalităţi de plată

Cash – în funcţie de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată cash-ul pentru: produse alimentare (69%), îmbrăcăminte (68%) şi electronice şi electrocasnice (52%). În funcţie de categoria de serviciilor, femeile plătesc cash pentru: serviciile medicale (73%), telefonia mobilă/serviciile de internet (57%) şi poliţele de asigurare (55%). În cazul bărbaţilor pentru categoria produselor analizate, în topul preferinţelor pentru plata cash sunt: produsele alimentare (69%), îmbrăcăminte (67%) şi electronice şi electrocasnice (64%). În funcţie de categoria serviciilor, bărbaţii plătesc cash pentru: servicii medicale (79%), telefonie mobilă/servicii de internet (75%) şi asigurări (63%).

Card – în funcţie de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată card-ul pentru: electronice şi electrocasnice (39%), automobile (30%) şi îmbrăcăminte. În funcţie de categoria serviciilor, femeile plătesc cu cardul pentru: împrumuturile bancare (35%), asigurări (33%) şi servicii medicale (22%). În cazul bărbaţilor pentru categoria produselor analizate, în topul preferinţelor pentru plata cu cardul sunt: electronicele şi electrocasnicele (30%), îmbrăcăminte (29%) şi produse alimentare (26%).

Tags: