Gutuia reduce glicemia, tine tensiunea sub control si previne virozele respiratorii

Medicii nutritionisti considera gutuile drept o sursa semnificativa de zaharuri simple, usor asimilabile de organism, elemente minerale si vitamine.
Gutuia reduce glicemia, tine tensiunea sub control si previne virozele respiratorii
Gutuia reduce glicemia si tine tensiunea sub control

Medicii nutritionisti considera gutuile drept o sursa semnificativa de zaharuri simple, usor asimilabile de organism, elemente minerale si vitamine.

In plus, specialistii adauga ca aceste fructe au un continut ridicat de substante pectice, cu rol important in reducerea colesterolului din organism.

Mai mult, ele ajuta la reducerea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare si la eliminarea substantelor toxice din organism.

Expertii completeaza ca un consum regulat de gutui imbunatateste digestia.

Pentru că toamna s-a instalat deja, iar virozele respiratorii au început să afecteze din ce în ce mai multe persoane, specialiştii recomandă să mâncăm zilnic cel puţin două felii din acest fruct.

Nu doar că ne vor feri de răceli, dar previn anemia şi stimulează pofta de mâncare.

În plus, nutriţioniştii spun că o gutuie pe zi consumată reduce orice inflamaţie a gâtului, afecţiune destul de frecventă în sezonul rece, iar seminţele macinate au un efect calmant extraordinar în caz de tuse sau bronşita.

Medicii spun că 100 de grame de gutuie conţin carbohidraţi – 15,3 g; zahăr – 12,53 g; fibre – 1,9 g; grăsimi – 0,10 g; proteine – 0,4 g; apa – 83,8 g; vitamina A – 40 mg; vitamina B3 – 0,2 mg; vitamina B6 – 0,04 mg; vitamin B9 – 8 mg; vitamina C – 15,0 mg; calciu – 8 mg; fier – 0,7 mg; magneziu – 8 mg; fosfor -17 mg; potasiu – 197 mg; sodiu – 4 mg; iar valoare energetică este de 60 kcal.

Articol preluat din www.gandul.info

Cel mai nou articol Video:
Dr. Laura Davidescu: greșeli care ne îngrașă