Femeile care iau anticoncepţionale au risc dublu de a rămâne fără vedere

Un studiu al specialiştilor americani de la Universitatea California din San Francisco arată că femeile care iau anticoncepţionale mai mult de trei ani au un risc dublu de a face glaucom, spre deosebire de persoanele care nu recurg la astfel de metode contraceptive.
Femeile care iau anticoncepţionale au risc dublu de a rămâne fără vedere

Un studiu al specialiştilor americani de la Universitatea California din San Francisco arată că femeile care iau anticoncepţionale mai mult de trei ani au un risc dublu de a face glaucom, spre deosebire de persoanele care nu recurg la astfel de metode contraceptive.

Doctorul Shan Lin, unul dintre autorii studiului, susţine că riscul este la fel de crescut indiferent de tipul de pilulă contraceptivă folosită, însă nu se cunosc toate legăturile cauză-efect între administrarea contraceptivelor orale şi glaucom, una dintre principalele cauze ale orbirii.

Prin urmare, femeile care iau anticoncepţionale trebuie să conştientizeze că trebuie să meargă cu regularitate la examinarea oftalmologică, pentru a depista din timp anomaliile nervului optic şi, astfel, de a reduce considerabil riscul de afecţiuni oculare.

Glaucomul reprezintă o boală cronică determinată de distrugerea progresivă a fibrelor nervului optic, cauzată în principal de creşterea anormală a presiunii intraoculare. În prezent, glaucomul afectează peste 1% dintre persoanele de peste 40 de ani, ajungând la 4% la persoanele peste 80 de ani.