Dieta care te ajută să trăieşti mai mult!

Dieta Mediteraneană, regimul care nu numai că te ajută să îţi menţii silueta dar, de asemenea, îţi şi protejează inima şi întreg organismul de afecţiuni şi probleme de sănătate, te poate ajuta să atingi venerabila vârstă de 100 de ani (sau şi mai mult). De asemenea, acest regim alimentar constituie o sursă excelentă pentru o varietate de vitamine, minerale şi fitochimicale.
Dieta care te ajută să trăieşti mai mult!

Dieta mediteraneană, regimul care nu numai că te ajută să îţi menţii silueta dar, de asemenea, îţi şi protejează inima şi întreg organismul de afecţiuni şi probleme de sănătate, te poate ajuta să atingi venerabila vârstă de 100 de ani (sau şi mai mult). De asemenea, acest regim alimentar constituie o sursă excelentă pentru o varietate de vitamine, minerale şi fitochimicale.

Cercetătorii de la „Nurses Health Study” au analizat datele preluate de la 10.670 de femei cu vârste cuprinse între 50 şi 60 de ani şi au constatat că cele care au o alimentaţie sănătoasă au şanse mult mai mari de a atinge vârste înaintate fără a întâmpina vreo problemă serioasă de sănătate. 

La fel ca şi în cazul dietelor normale, dieta mediteraneană limitează consumul de carne roşie şi încurajează consumul de fructe, legume şi grăsimi sănătoase. Prin urmare, dacă eşti în căutarea unui plan de alimentaţie sănătoasă pentru inimă, acest regim ar putea fi perfect pentru tine.

Dieta include elementele de bază ale mâncatului sănătos – plus un strop de ulei de măsline aromat şi poate chiar un pahar de vin roşu –  dar şi alte componente ce caracterizează stilul tradiţional de gătit din ţările riverane Mării Mediterane, cum ar fi peştele, fructele de mare sau cerealele.

Cercetările în acest domeniu au arătat că dieta tradiţională mediteraneană reduce nu numai riscul de boli de inimă. De fapt, o analiză realizată pe un eşantion reprezentativ de peste 1,5 milioane de adulţi a arătat că asigură de asemenea un risc redus a apariţiei bolilor Parkinson sau Alzheimer.

Autor: Iulia Pocol