Dacă ridică greutăţi, bărbaţii pot reduce riscul de diabet cu aproape 34%

Conform Mediafax, practicarea regulată a exerciţiilor fizice, cum ar fi ridicarea de greutăţi, poate reduce cu până la 34% riscul apariţiei diabetului în cazul bărbaţilor.
Dacă ridică greutăţi, bărbaţii pot reduce riscul de diabet cu aproape 34%

Conform Mediafax, practicarea regulată a exerciţiilor fizice, cum ar fi ridicarea de greutăţi, poate reduce cu până la 34% riscul apariţiei diabetului în cazul bărbaţilor.  

Mersul în ritm alert, exerciţiile de aerobic sau joggingul au beneficii chiar şi mai mari, confirmate în puncte procentuale.

Cercetătorii danezi au analizat datele a 32.000 de bărbaţi americani în cadrul studiului Health Professionals Follow-Up Study, cu scopul de a monitoriza efectele pe care le are stilul de viaţă asupra stării de sănătate.

2.278 dintre participanţi au dezvoltat diabet de tip 2 pe parcursul perioadei de monitorizare (1990 – 2008).

Participanţii la studiu au fost împărţiţi în trei categorii, în funcţie de durata antrenamentului săptămânal (1 – 59 minute, 60 – 149 minute şi peste 150 de minute).

Astfel, ridicarea de greutăţi reduce riscul de diabet cu 12%, 25%, respectiv 34%, în cele trei categorii menţionate, în comparaţie cu persoanele care nu practică niciun fel de antrenament.

Cei mai activi dintre bărbaţii monitorizaţi, care făceau cel puţin 150 de minute de aerobic şi antrenamente de cel puţin 150 de minute de ridicări de greutăţi în fiecare săptămână, au beneficiat de o reducere a riscului de diabet cu 66%.

Profesorul Anders Grontved – de la University of Southern Denmark, coordonatorul studiului – a declarat: „Studiile precedente au arătat că exerciţiile de aerobic prezintă o importanţă majoră în prevenţia diabetului de tipul 2. Însă mulţi oameni întâmpină dificultăţi atunci când vine vorba să se apuce de exerciţii de aerobic. Potrivit rezultatelor noastre, antrenamentele în care se practică ridicarea de greutăţi, realizate cu regularitate, pot reprezenta o alternativă pentru exerciţiile de aerobic, ca măsură de prevenire a declanşării diabetului”.

Pentru beneficii medicale şi mai mari este recomandată combinarea aerobicului cu ridicarea de greutăţi, deşi chiar şi ridicarea unor greutăţi modeste poate duce la o scădere a riscului de apariţie a diabetului.

Diabetul de tipul 2 este recunoscut ca boala cea mai frecventă a omului modern, fiind asociat cu obezitatea şi cu stilul de viaţă sedentar.  Acesta se declanşează când organismul nu mai reacţionează la acţiunea hormonului insulină, care reglează concentraţia de glucide din sânge.

Aproximativ 346 de milioane de persoane suferă de această boală pe plan mondial, iar prognosticul este de-a dreptul alarmant. Numărul deceselor cauzate de diabet se va dubla în perioada 2005-2030, potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.

 

Bianca Dragomir
Bianca Dragomir

Mă întreb uşor retoric: există oare ceva mai dificil decât să scrii despre tine? Da, există! Să scrii despre tine şi apoi să prezinţi cele trei fraze timide şi alambicate celorlalţi care, pe deasupra, sunt cititorii tăi. E ca şi cum ai pleda nevinovat în faţa instanţei de judecată ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică