Adio țânțari: parfumul care îi ține departe de pielea ta

Descoperă studiul revoluționar care analizează efectul unui parfum unic în combaterea țânțarilor. Studiul investighează compoziția și proprietățile parfumului care acționează ca un scut protector împotriva acestor insecte dăunătoare.
Adio țânțari: parfumul care îi ține departe de pielea ta
Adio țânțari: parfumul care îi ține departe de pielea ta - STUDIU Sursa foto: Shutterstock

Un studiu recent publicat în revista iScience a analizat diferite tipuri de săpunuri parfumate pentru a vedea care dintre ele sunt mai mult sau mai puțin atrăgătoare pentru țânțari, descoperind atfel un miros care îi atrage cel mai mult și un altul care i-ar putea respinge.

Așadar, te invit să arunci o privire asupra acestui nou studiu, în scopul de a combate problema enervantă a înțepăturilor de țânțari.

De ce sunt țânțarii atrași de anumite mirosuri?

Țânțarii sunt atrași de anumite mirosuri deoarece se hrănesc din flori cu miros dulce. Din acest motiv, spălarea corpului cu produse parfumate îi poate atrage. Cu toate acestea, trebuie să avem în vedere faptul că mirosul unei persoane rezultă dintr-o combinație de sute de substanțe chimice, unele produse de corp, în timp ce altele sunt produse de bacteriile care locuiesc pe pielea noastră.

Motivul problemei

Astfel, oamenii de știință au identificat motivele din spatele acestei probleme: combinarea mirosurilor dintre corpul uman și produsele utilizate.

Autorul principal al studiului, Clement Vinauger, profesor asistent de biochimie la Virginia Tech, care studiază genetica moleculară a modului în care țânțarii își aleg prada, a declarat: „Ceea ce contează cu adevărat este modul în care substanțele chimice din săpun se combină cu substanțele chimice din fiecare persoană în parte”.

Săpunurile parfumate

În mod specific, au fost examinate patru tipuri de produse parfumate care se aplică pe piele: brandurile de produse utilizate în experiment aveau compoziții chimice și arome diferite.

Experimentul

Patru voluntari au fost rugați să se spele cu produse diferite, după care au purtat mâneci de nailon pe ambele brațe timp de o oră. Mânecile înmuiate în produsul parfumat au fost apoi plasate în căni și amplasate într-o cușcă plină cu țânțari: mirosul care a atras cel mai mulți țânțari a fost considerat cel mai atrăgător.

Rezultatele experimentului

Rezultatele experimentului indică faptul că aromele citrice, în general cunoscute ca fiind respingătoare pentru țânțari, par în schimb să îi atragă.

În ceea ce privește aromele care ar trebui să îi respingă, rezultatele au fost în general slabe și variabile pentru toate aromele chimice testate, cu excepția uneia: nucă de cocos. Cu toate acestea, oamenii de știință nu sunt siguri dacă este parfumul de nucă de cocos care respinge țânțarii sau dacă acesta amplifică una dintre substanțele chimice prezente în mod natural pe pielea umană, care are efect repelent. De asemenea, au declarat că nu sunt siguri dacă acest lucru se aplică la toate speciile de țânțari care apar în mod natural. În orice caz, produsul cu miros de nucă de cocos a obținut cele mai satisfăcătoare rezultate.

Surse: msn.com, medicalnewstoday.com