Întreabă specialistul

Câte problemele de sănătate, tot atâtea soluţii! Iar specialiştii de încredere sunt cei care îţi oferă cele mai bune răspunsuri atunci când sănătatea pune multe semne de întrebare. Nu neglija vizita regulată la medic şi mergi obligatoriu de fiecare dată când ai simptome supărătoare! Şi ţine cont că o a doua părere este de multe ori necesară!

Puteţi solicita şi sfatul specialiştilor noştri consultanţi: pentru a trimite o întrebare, trebuie să vă creaţi un cont în site, apoi să vă logaţi cu numele de utilizator ales şi parola. Dacă aveţi nevoie de o recomandare urgentă, vă sfătuim ca, înainte de a adresa o întrebare, să citiţi răspunsurile existente, selectând domeniul care vă interesează sau folosind căutarea.

Anxietate si senzatie de greata (tulburare mixta anxios depresiva)

AM FOST DIAGNOSTICATA CU TULBURARE MIXTA ANXIOS DEPRESIVA.AM LUAT TIMP DE UN AN JUMATE ANXIAR(+CIPRALEX CATEVA LUNI,APOI ZOLOFT).Medicul mi-a zis ca ar fi cazul sa nu mai iau anxiar iar treptat l-am scazut pana nu l-am mai luat deloc.Problema este ca nu il mai iau de vreo 2-3 sapt si am niste stari foarte ciudate pe care nu le-am mai avut pana acum.Mi s-a spus ca am facut sevraj,acesta a durat cateva zile dar apoi au aparut alte simptome si stari pe care nu le-am mai trait niciodata.Am citit f mult despre asta pe blogul dvs si asa mi-am dat seama ca am tulburare de depersonalizare,parca nu mai sunt eu,nu imi dau seama ce se intampla cu mine,mi-e greu sa ma exprim,nu stiu daca fac bn ce fac sau ce spun,nu vreau sa par penibila in fata oamenilor..etc.imi tremura parca tot corpul mai ales mainile cand le tin intinse,mi-e greata,sunt dezorientata,ametita,tulburari de echilibru,dureri puternice de cap,ameteli etc..ma gandesc ca asta se intampla din cauza lipsei anxiarului insa stiu ca creeaza dependenta si nu l-am mai reluat,am preferat sa ma chinui asa.In prezent mai iau doar zoloft 150 mg dimineata.As vrea sa stiu cat vor mai dura aceste stari si intre timp ce supliment natural as putea sa iau care sa ma linisteasca si sa nu dea dependenta.Eu sunt din Arad,am 27 ani.Mi-as dori tare mult daca ar fi posibil sa fiu consultata de dvs..imi pare rau ca am avut incredere in medicul meu si el nu m-a informat despre riscurile urmarii acestui tratament,sunt dezamagita de el..va rog daca binevoiti sa ma ajutati. Cristina,Arad

Întrebare pusă de: cristina87

Răspunsul specialistului

Specializare: medic specialist, psihiatrie adulţi
Clinica: Centrul de dezvoltare şi sănătate mentală “Mental Health Clinic”

in relatarile dumneavoastra reiese ca aveti simptome de sevraj la benzodiazepine (la anxiar).

Acestea apar datorita folosirii indelungate si inadecvate a anxiarului. Simptomele (nelinistea,tremorul, confuzia, dezorientarea, etc) pot fi ameliorate printr-un tratament corespunzator (benzodiazepine cu timp de injumatatire mai lung in doze adecvate), urmate de intrerupere progresiva si controlata.

In acelasi timp trebuie sa reevaluati severitatea depresiei si urmarea unui tratament corespunzator. Nu poate fi vorba despre sindrom de depersonalizare.
 

Raspunsurile oferite prin intermediul site-ului sunt doar de natura educationala si informativa si nu pot fi considerate, in nici o situatie, ca fiind asimilate unor consultatii sau analize medicale de specialitate. Utilizatorii nu trebuie sa isi fundamenteze actiunile viitoare pe sfaturile furnizate de CSID.ro. Datorita insusi modului in care functioneaza comunicatiile intermediate de internet, o consultatie medicala amanuntita nu este posibila. Prin urmare, informatia medicala prezentata de site-ul nostru nu trebuie folosita ca alternativa a consultului medical realizat in persoana de un medic specialist. www.csid.ro, societatea SC TITLURI QUALITY S.R.L., precum si toti colaboratorii ale caror sfaturi pot fi receptionate prin intermediul CSID.ro nu pot fi considerati raspunzatori pentru nici un prejudiciu/pierdere de orice fel.

Mai multe raspunsuri de la Dr. Costin Emilian Rovenţa
Tratament pentru stres si reactii adverse
Buna ziua. De doi ani sufar de stres, iau tratament seroquel, lactimal, neurontin si am ajuns sa nu am simtul mersului deci nu pot merge, nu am echilibru, mereu ma impiedic, cad foarte des si am ...
Depresia in hipotiroidism
Buna ziua, de aproximativ un an sufar de depresie. Totul a inceput cu atacuri de panica, puterea mea de concentrare a scazut din ce in ce mai mult astfel incat, pe o scara de la 1 la 10, era la ...
Cum scap de efectele distoniei neurovegetative?
Buna ziua, Va rog sa ma indrumati catre un specialist foarte bun care m-ar putea vindeca de efectele distoniei neurovegetative. De la aparitia acestor reactii (palpitatii, transpiratii reci, ...
Din aceeasi categorie
Rugaminte interpretare analize ureaplasma
Imi puteti interpreta, va rog urmatoarele rezultate: M.hominis/U. Urealyticum/ Antibiograma Ureaplasma urealyticum >= 10000 CCU/ml; Mycoplasma hominis - absent Antibiograma: Sensibil ...
Interpretare rezultate secretie vaginala
Imi puteti interpreta, va rog, urmatoarele rezultate? Celule epiteliale poligonale frecvente Celule epiteliale rotunde rare Celule de tip "clue cells" absente Leucocite (PMN) frecvente Eritrocite ...
Probleme sarcina 11 saptamani
buna ziua va rog sa mi spuneti ce sanse sunt sa aiba copilul modificari in urma unui ecograf transvaginal intrucat pe abdomen nu s a putut vedea valorile sunt os nazal nu se vizualizeaza regiune ...