Sfaturi importante pentru dezvoltarea armonioasa in adolescenta

Dieta corecta, sportul si comunicarea cu parintii sunt trei elemente cheie ale dezvoltarii armonioase a adolescentilor. Sa vedem in consta abordare corecta a unei relatii cu copiii pana la maturitate!
Sfaturi importante pentru dezvoltarea armonioasa in adolescenta
Sfaturi importante pentru dezvoltarea armonioasa in adolescenta

Postura

O femeie este cu adevarat frumoasa daca are o postura corecta si un mers sigur. Suntem obisnuiti insa sa vedem adolescente garbovite si ne rezumam in a corecta pe moment postura sub impresia ca poate isi ascund sanii, se cred prea inalte etc.

Persistenta intr-o pozitie vicioasa trebuie sa ne indrume insa catre specialist, intrucat de cele mai multe ori, sub acest aspect se ascund probleme reale ale curburilor fiziologice ale coloanei, ce necesita imediat instituirea unor masuri terapeutice, fizioterapie si programe specifice de gimnastica medicala.

Postura corecta si sanatatea coloanei vertebrale ar trebui intretinute prin sport practicat frecvent, de intensitate moderata. Se recomanda pe cat posibil evitarea sporturilor extreme, mai ales pe cele practicate regulat sau macar purtarea echipamentelor menite sa amortizeze socurile puternice ce se resimt la acest nivel.

Starea de bine

Ca mame avem datoria sa incurajam copiii sa isi pastreze echilibrul psihic si sa cantareasca realist solutiile in fata unei probleme. Faptul ca sunt copii si aparent sunt lipsiti de griji sau ca nu dau importanta lumii adultilor, reprezinta o grava eroare pe care o fac parintii in fata framantarilor copiilor.

Altii gresesc considerandu-i mai mici decat varsta lor biologica, iar aceasta atitudine le dauneaza in timp. Din aceasta cauza si discutiile despre sexualtitate sunt abordate gresit sau deloc, ceea ce poate conduce la o problema grava de comunicare cu adolescentii si tinerii.

Oricat de neverosimile ne-ar parea situatiile despre care copiii nostri vor sa ne vorbeasca, trebuie sa avem rabdare, sa ii ascultam, sa punem bazele unor scheme de gandire si inteligenta sociala.

Sunt situatii in viata pe care nu le dorim, nu le cream, dar cu toate acestea apar si trebuie sa le depasim cu bine si nu trebuie sa ne jenam sa apelam la psihologi atunci cand nu putem sa ne invatam copiii cum sa gestioneze o situatie importanta- de la esecuri personale, deceptii, pana la decesul cuiva din familie ori anturaj samd.

Citeste si: Din dragoste pentru fiice: cum le ajutam sa fie mai frumoase chiar de la pubertate

Dieta corecta, sportul si comunicarea cu parintii sunt trei elemente cheie ale dezvoltarii armonioase a adolescentilor. Sa vedem in consta abordare corecta a unei relatii cu copiii pana la maturitate!

Silueta

Toate fetele isi doresc sa arate cat mai atragator si unul dintre avantajele varstei si ale unui metabolism activ este silueta noastra armonioasa din adolescenta, pe care multe o detinem fara prea mari sacrificii, mai ales daca ne plac sportul si exercitiile cardio, in special in aer liber.

Insa, un regim alimentar dezechilibrat, anumite probleme legate de obiceiurile alimentare, instaurate in familie sau comunitate, ori tulburarile de natura afectiva sau psihica, pot duce la exces de greutate chiar si la adolescente.

Revenirea la proportiile normale reprezinta un demers delicat pentru fetite si adolescente, intrucat exista multe riscuri legate de santatea generala. Cu atat mai mult cu cat adolescenta este o perioada legata de stres, atat scolar, cat si generat de transformarile de sexualitate si schimbarea raporturilor de interdependenta cu parintii si rudele.

Parintii trebuie sa acorde o mare importanta acestui aspect si mamele mai ales sa isi ajute la maximum fiicele in acest demers, preferabil cu suportul unor specialisti – medic nutritionist sau endocrinolog (daca este cazul) precum si psiholog si sau antrenor de sport.

Ca profilaxie a problemelor de greutate si pentru intretinerea unei greutati optime dobandite, parintii trebuie sa adopte impreuna cu copiii cateva reguli inteligente de hranire. In dieta, trebuie sa predomine alimentele crude, neprocesate: fructe, legume, seminte, alune de padure, caju crud etc.

Ajuta cu siguranta un organism, mai ales unul tanar, sa isi ia elementele nutritive, sa isi mentina un tranzit intestinal corect si nu permit acumularea de toxine care vor bloca, mai tarziu, functii importante de epurare a organismului, cu efecte asupra starii de bine, dar si direct, asupra ritmului metabolismului.

Un alt pas important este eliminarea alimentelor acide o zi pe saptamana si scaderea substantiala a cantitatii acestora din hrana zilnica. Alimentele acide sunt cele prajite, mezelurile, carnea, produsele prelucrate industrial, unele lactate si branzeturi. Alimentele alcaline care trebuie sa predomine in alimentatie sunt fructele, legumele, leguminoasele.

In al treilea rand, adolescentele trebuie incurajate sa se hidrateze cu apa minerala sau filtrata, cat mai saraca in sodiu, cu supe sau ciorbe proaspete de legume, sucuri proaspta stoarse de fructe si legume.

Apoi, trebuie incurajat consumul de alimente bogate in omega 3: ulei de masline, ulei de germeni de porumb, struguri, cocos, peste, avocado. Tinerii au foarte mare nevoie de acid lipoic si acizi grasi omega 3 pentru procesul de invatare, poate mai mult decat de glucoza.

In cazul adolescentelor supraponderale, trebuie evitate administrarea de medicamente pentru slabit, ceaiurile, interventiile chirurgicale ce fac parte din asa numita chirurgie bariatrica, ce pot priva organismul de foarte multe elemente nutritive, vitamine si minerale, esentiale pentru o dezvoltare armonioasa.

Sportul

Reprezinta unul dintre cei mai mari aliati ai nostri in lupta cu kilogramele in plus, cu starea de depresie, ba chiar cu probleme de sanatate, de la constipatie pana la demente sau cancer. Copiii trebuie incurajati sa faca multa miscare si, pentru asta, noi parintii trebuie sa ne constituim intr-un exemplu bun, ca sa nu mai zic ca nu trebuie sa ii refuzam niciodata cand ne propun sa jucam baschet sau volei cu ei, sa ne plimbam cu bicicletele, sa dansam alaturi de ei.

Studii arata ca in mod clar copiii care fac miscare au o capacitare mai dezvoltata de a invata lucruri si de asimila informatii noi mai bine decat cei sedentari. Deci este un aspect mult prea important din viata lor pentru a-l trata cu superficialitate. Adolescentele trebuie indrumate pentru a face sport si incurajate de catre mama sau tata.

Chiar daca familia nu isi permite un abonament la sala, poate fi efectuat si acasa un program zilnic, de 30 40 de minute, cu incalzire si urmarind tonifierea pe toate zonele musculare. Trebuie insa avut in vedere echipamentul destinat fetelor, intrucat alergarea de exemplu, in pantofi sport neadecvati poate duce la probleme serioase de sanatate si postura.