De ce iei în greutate când ești la menstruație?

Atunci când suntem la menstruație sau ne apropiem de perioada menstruală, simptomele sunt cele care de indică acest lucru.
De ce iei în greutate când ești la menstruație?
Foto: shuttertock

Atunci când suntem la menstruație sau ne apropiem de perioada menstruală, simptomele sunt cele care de indică acest lucru. Pe lângă dureri de sâni, acnee și schimbări de dispoziție, trebuie să luăm în calcul și creșterea în greutate. Bruscă, ce-i drept. În această perioadă te simți mai balonată decât este normal, cântarul arată și el câteva kilograme în plus, dar vestea bună este că aici vorbim despre retenția de apă, care este temporară.

În apropierea menstruației reții multe fluide, iar mai apoi revii la greutatea inițială. În medie, o femeie se poate confrunta cu fluctuații de greutate de până la 1-2 kilograme într-o zi. Așadar, nu ai motive de îngrijorare. Probabil observi că hainele sunt mult mai strâmte, că ești mai balonată în zona abdomenului, brațele, picioarele și sânii se îngroașă și ele. Vestea bună este că după cinci zile de la ciclul menstrual retenția de apă dispare. În general, acest efect durează între 3-5 zile.

Hormonii sunt de vină

Hormonii feminini sunt în creștere înainte de menstruație, iar un nivel ridicat poate duce la retenția fluidelor. Astfel te simți mai balonată și iei câteva kilograme în plus din cauza retenției de apă. Un alt hormon feminin care joacă un rol important este progesteronul, care la rândul lui produce retenția de apă, sensibilitatea sânilor și creșterea în greutate.

Ai pofte, așadar mănânci diferit

Nivelul crescut de progesteron duce și la creșterea apetitului, motiv pentru care în această perioadă consumi mai multe calorii. Clar nu vei avea poftă de broccoli, ci de mâncăruri dulci sau sărate care în mod normal contribuie la creșterea în greutate.

Nu ai niciun chef de sală când ești la menstruație

În primele zile de menstruație ne confruntăm cu multe simptome precum crampe abdominale, dureri de cap, dureri de spate, schimbări de dispoziție, iritabilitate, balonare și multe altele care cu siguranță nu-ți oferă energia necesară de a te ridica din pat pentru a merge la sală.

Bei prea multă cafea

Pentru că menstruația îți dă o stare de oboseală vei fi tentată să bei mai multă cafea decât de obicei. Doar că odată ce introduci mai multă cafea în dietă te poți confrunta și cu probleme gastrointestinale precum balonare și disconfort. În plus, cafeaua deshidratează, iar dacă aceasta conține prea mult zahăr, balonarea se poate înrăutăți.

Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Cazacu Corrado: simptome și tratament în boala parodontală (parodontoză)