Servicii medicale decontate CNAS, disponibile şi în clinicile private

În starea de urgenţă, se instituie consultaţia medicală la distanţă ce poate fi realizată prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea în maxim 8 consultaţii/oră
Servicii medicale decontate CNAS, disponibile şi în clinicile private
Servicii medicale decontate CAS, disponibile şi în clinicile private, foto Shutterstock

Problemele medicale mai mult sau mai puţin grave nu ne ocolesc chiar dacă şi România este în stare de urgenţă din cauza pandemiei de coronavirus. Să ajungi la un spital sau cabinet medical în această perioadă este de evitat dacă situaţia nu o impune. Mai ales că medicina accesează un aliat de încredere acum – tehnologia. Aşadar, în baza asigurării de sănătate naţionale puteţi beneficia de consultaţii la distanţă (prin video call, email, telefon) atât la medicul de familie, la medicii specialişti din ambulatoriu dar şi la clinici private.

Cine stabileşte dacă este nevoie de consult la cabinet sau o opinie medicală telefonică este de ajutor?

Dacă nu vorbim despre o urgenţă medicală precum o accident vascular cerebral, infarct, fracturi, accidente rutiere etc, unde se impune să sunaţi la 112, autorităţile recomandă să contactaţi, prin telefon, medicul de familie sau medicul specialist pentru a stabili împreună dacă, rezolvarea problemelor medicale se poate realiza printr-o consultaţie la distanţă sau este necesară deplasarea la cabinetul medical.

Ce specialişti pot da consultaţii medicale la distanţă?

Consultaţiile se pot acorda de către medicii de familie, medicii specialişti în specialităţi clinice, medicii specialişti medicină fizică şi reabilitare.
La programare se specifică ora, data şi programul la care trebuie să fiţi conectat.

Mai este sau nu nevoie de bilet de trimitere?

Pe perioada situaţiei de urgenţă, nu este necesar să vă adresaţi medicului de familie pentru eliberarea unui bilet de trimitere către medicul specialist, ci puteţi contacta direct medicul specialist din ambulatoriu. Nici prezentarea cardului naţional de sănătate nu se mai impune.

Ce documente se eliberează online în urma consultaţiei la distanţă?

Conform informaţiilor oferite de CNAS, pacienţii care au accesat acest serviciu beneficiază de prescripţie medicală, scrisoare medicală, certificat de concediu medical. Acestea se pot transmite prin mijloacele electronice.

Ce se întâmplă cu pacienţii care nu au email sau smart phone?

În situaţia în care pacientul nu deţine un mijloc de comunicare electronic sau un telefon inteligent, datele minime de identificare a prescripţiei medicale se pot comunica prin telefon, medicul transmiţând un set de date minime, respectiv: codul de parafă, codul fiscal al cabinetului medical, seria, numărul şi data reţetei, informaţii în baza cărora oricare dintre farmaciile care au încheiat contract cu casa de asigurări de sănătate vor asigura medicamente. Anumite reţete cum sunt cele pentru preparate stupefiante şi psihotrope nu sunt transmise prin mijloace de comunicare electronică.

Un medic care acordă consultanţă la distanţă poate da maximum 8 consultaţii/oră

În vederea asigurării accesului asiguraţilor şi persoanelor beneficiare ale pachetului minimal la serviciile acordate de medicii de familie şi de medicii de specialitate din ambulatoriul clinic pe perioada stării de urgenţă, se instituie consultaţia la distanţă care poate fi realizată prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea în numărul maxim de 8 consultaţii/oră, pentru serviciile medicale – consultaţii medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază, respectiv în pachetul minimal de servicii medicale.

Ce se întâmplă cu persoanele care nu au asigurare medicală obligatorie în România, în starea de urgenţă?

Pentru persoanele aflate pe teritoriul României care nu sunt beneficare ale pachetului de servicii de bază sau pachetului minimal de servicii medicale, precum şi persoanele beneficiare ale pachetului minimal de servicii medicale (urgenţă medicală) – dacă au simptome ale infecţiei cu virusul SARS-COV-2, virus care duce la boala coronavirus, pe perioada stării de urgenţă, se instituie consultaţia la distanţă pentru orice manifestări clinice sugestive pentru infecţia cu coronavirus.

Cum se desfăşoară o consultaţie medicală la distanţă la Sanador?

Consultaţii medicale la distanţă se desfăşoară şi în centrele Sanador. Pacienţii au nevoie de un telefon, tabletă sau calculator şi în baza unei programări prealabile se stabilesc detalii, data şi ora consultaţiei. Înainte de consultaţia la distanţă la Sanador trebuie instalată pe telefonul mobil, pe tabletă sau pe calculator, aplicaţia ZOOM Cloud Meetings, disponibilă gratuit. Detalii şi programări la telefon 021 9699, https://www.sanador.ro/inscriere

Chiar şi analize de laborator şi investigaţii imagistice decontate de CAS se fac la Sanador

Dacă situaţia o impune şi medicii recomandă, analizele de laborator şi investigaţiile imagistice pot fi făcute în mediul privat şi pot fi decontate de asigurarea de sănătate naţională (în limita fondurilor disponibile). La Sanador, se pot face analize de laborator, investigaţii imagistice, iar Departamentul de Radiologie şi Imagistică Medicală Sanador este alături de medici şi pacienţi NON STOP, chiar şi cu decontare CASMB şi OPSANAJ în limita plafonului disponibil. Pentru securizarea sănătăţii pacienţilor şi a personalului medical în condiţiile de urgenţă date, pacienţii care necesită internare în Spitalul Clinic Sanador sunt testaţi COVID gratuit înainte. Află toate informaţiile sunând la Sanador, telefon 021 9699 şi accesând www.sanador.ro!

Surse: Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, publicat de site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, www.cnas.ro,

www.sanador.ro