Sfatul expertului: Ce culoare să eviți să porți la un interviu de angajare

Deseori un număr mare de candidați concurează pentru același loc de muncă, deci fiecare detaliu contează ca să ieși în evidență atunci când ești selectat pentru un interviu de angajare.
  • Publicat:
Sfatul expertului: Ce culoare să eviți să porți la un interviu de angajare

Se știe că primele impresii contează, iar ținuta cu care te prezinți la interviul de angajare este importantă, dar culoarea poate afecta percepțiile intervievatorului și te poate ajuta să obții un loc de muncă?

Resume.io, un site international de recrutare, a chestionat 2.786 de angajați și i-a întrebat ce culoare au purtat în interviurile lor când li s-a oferit o funcție în cadrul companiei, pentru a afla ce culori sunt mai susceptibile de a te ajuta să obții un loc de muncă, dar și cele care îți pot distruge șansele de a fi angajat!

Rezultatele chestionarului:

culori tinuta interviu angajare

Ulterior au luat legătura cu Lee Chambers, psiholog și consultant din Marea Britanie, pentru a înțelege mai bine efectele psihologice pe care le poate avea fiecare culoare și ceea ce spune despre personalitatea ta. Acesta a oferit următoarele explicații:

Realitatea interesantă este că fiecare culoare are conotații pozitive și negative, iar acest lucru poate fi utilizat atunci când luați în considerare tipul de job și industria în care doriți să reușiți, precum și personalitatea pe care doriți să o promovați.

Adesea, consilierii vă vor spune să fiți prudenți și să optați pentru variantele tradiționale de negru, bleumarin și gri, așa că hai să analizăm acest lucru dintr-o perspectivă mai largă:

Semnificațiile psihologice ale culorilor

Albastru: este o alegere populară care emană încredere și autoritate calmă. Poate plasa angajatorii într-o zonă de liniște, calm, dar nu transmite dinamism și creativitate, mai ales în nuanțe mai deschise.

Violet: Culoarea autenticității, statutului și neconformității. Conferă încredere, carismă și o anumită îndrăzneală care nu este la fel de binevenită în unele profesii. Poate fi, de asemenea, o declarație creativă și poate sugera o personalitate puternică, care transmite mesajul că s-ar putea să nu fiți la fel de flexibil încadrându-vă în cultura companiei. Folosiți o nuanță nestridentă sau nu foarte intensă pentru a diminua riscurile și a avea succes.

Negru: Negrul este o culoare intensă, prezentând calități de conducere, eleganță și seriozitate. Totuși, îmbracă-te ca o umbră, doar în negru, și vei arăta brusc neîncredere și poate chiar puțin amenințător.

Verde: Culoarea universală de dezvoltare și seninătate, dar nu și cea mai ușoară culoare de purtat. Vă sugerează că sunteți deschis la instruire și învățare și aveți o dispoziție calmă. Dar se referă, de asemenea, la o lipsă de avangardă și la o tendință creativă mai domoală, care poate rămâne în urmă în domeniile / joburile care evoluează rapid. Unii oameni încă ancorează verdele ca o culoare a invidiei, iar acest lucru poate fi luat în considerație pentru pozițiile de nivel superior.

Roșu: Întotdeauna ca o flacără vibrantă, roșul este culoarea puterii și pasiunii. Le spune tuturor că sunteți un personaj energic și social și puteți fi minunat pentru cei care sunt puțin mai liniștiți din fire, deoarece îmbrăcămintea roșie cu o personalitate exuberantă poate fi copleșitoare pentru unii intervievatori. De asemenea, poate semnaliza faptul că s-ar putea să vă placă stările conflictuale pentru a avea performanțe optime.

Galben și portocaliu: Cele mai fericite culori pe care le cunoaștem și un pic din acestea vă face instantaneu să păreți o persoană veselă. Este plăcut pentru cei din jur să fii te aibe alături, adesea zâmbind. Cu toate acestea, ambele culori oferă o senzație de neliniște în timp și, în general, sunt asociate cu o lipsă de seriozitate și angajament, nu sunt potrivite pentru o primă impresie excelentă. Adăugați puțin din aceste culori în ținută pentru a vă arăta creativitatea și păstrați-vă să arătați mai mult abia după ce v-ați asigurat poziția.

Alb: Pe cont propriu, este clinic și neinspirat. Dar, pe de altă parte, arată că sunteți suficient de organizat pentru a nu vărsa cafea pe voi înșivă. Albul transmite un mesaj de muncă bine executată, concisă, dar lipsită de inovație. Este o bază excelentă pentru a adăuga alte culori.

Gri: Culoarea supremă a siguranței și logicii. Griul transmite un candidat care își folosește inițiativa și analizează situațiile. Nu transmite încredere sau curaj și are nevoie să fie însoțită de o altă culoare pentru a-ți arăta personalitatea.

Maro: Mai puțin răspândit, dar este o culoare robustă. Indică persoane serioase, realiste, flexibile și de încredere. Nu este o culoare de vizionar, ci afișează o preferință pentru valorile tradiționale. Uneori pare că “suge energia” celor din cameră, astfel că e bine să o folosiți cu atenție.”

Alte câteva sfaturi psihologice rapide:

Nu mergeți cu o haină monotonă sau foarte multicoloră: dacă mergeți îmbrăcat într-o singură culoare, veți părea unidimensional, inflexibil și, în general, lipsit de complexitate, ceea ce este vital în unele joburi. Folosiți tonuri de culoare și nuanțe care completează și contrastează și găsiți un echilibru între ele care să fie potrivit pentru dvs.

Nuanțele nu foarte puternice ale culorilor pot fi cele câștigătoare: dacă doriți să mergeți folosind culoarea dvs. preferată, poate luați în considerare o nuanță mai deschisă sau o culoare secundară, deoarece îndrăznețul și preponderentul sunt adesea o primă impresie riscantă de făcut.

Cercetați culorile companiei: ar trebui să facem acest lucru cu toții, dar să privim puțin mai adânc. Care sunt culorile companiei? În ce se îmbracă angajații actuali? Care este cultura companiei? În lumea internetului, putem afla mai ușor aceste informații și să găsim un model, un tipar pe care să ne bazăm în alegerea îmbrăcăminții pentru interviu.

Fiți autentic: Interviurile ne pun într-o stare de nervozitate, stres și dacă suntem îmbrăcați confortabil și într-o culoare care ne place atunci ne ajută și să ne simțim mai bine, mai relaxați. Alegeți deci culori care reflectă cine sunteți și în același timp luați în considerare imaginea de ansamblu, astfel nu puteți face o alegere foarte greșită.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Tratamentul personalizat în cancerul de sân